وقوع دو انفجار در شهر بوستون آمريکا ، روز ملي آمريکا را به فاجعه تبديل کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الجزيره ؛ دو انفجار نزديک خط پايان مسابقه دو ماراتون بوستون در ميدان کامبلي روي داد و همزمان با آن نيز کتابخانه جان کندي در اين شهر دچار حريق شد. در انفجارهاي بوستون دست کم سه نفر کشته و بيش از يکصد نفر نيز زخمي شدند. 

نيروهاي مبارزه با تروريسم در شهر بوستون مستقر شدند و تدابير امنيتي سختي در شهرهاي واشنگتن و نيويورک اتخاذ شد. رسانه هاي آمريکايي اعلام کردند تدابير امنيتي مشابهي نيز در پايتخت هاي انگليس و فرانسه اتخاذ شده است. 

 مسابقه ماراتون در شهر بوستون آمريکا از رويدادي شاد به فاجعه اي وحشتناک تبديل شد. دو انفجار به فاصله چند ثانيه نزديک خط پايان اين مسابقه روي داد شماري از شرکت کنندگان در مسابقه و تماشاچيان کشته و زخمي شدند. حدود نيم ساعت بعد نيز صداي انفجار سوم شنيده شده ولي پليس اعلام کرد اين انفجار، کنترل شده بوده است. 

اين انفجارها موجي از هرج و مرج و سرگرداني ايجاد کرد و مسابقه دهندگان و تماشاچيان به هر طرف فرار کردند و شماري نيز به امدادرساني به آسيب ديدگان پرداختند. باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا پس از شنيدن اين حادثه فورا با مقامات و مسئولان بوستون تماس گرفت تا به آنان تسليت بگويد. 

اد دايوس کميسر پليس بوستون گفت: در ساعت دو و پنجاه دقيقه بعد از ظهر دو انفجار تقريبا همزمان نزديک خط پايان ماراتون بوستون روي داد. همچنين در حادثه ديگري کتابخانه جان کندي دچار حريق شد. ما اطمينان نداريم که اين حوادث با يکديگر مرتبط است و تحقيقات همچنان ادامه دارد. 

سازمان هواپيمايي فدرال آمريکا پرواز هواپيماها را بر فراز منطقه انفجارها ممنوع کرد. همچنين تدابير شديدي در واشنگتن و شهر نيويورک روي داد. مسابقه دو ماراتون معمولا در روز ملي که در بوستون روز تعطيل است برگزار مي شود. ساکنان بوستون در اين روز بيرون رانده شدناستعمارگران انگليسي را از ايالتشان در زمان انقلاب آمريکا جشن مي گيرند. ماراتون بوستون از بزرگترين رويدادهاي ورزشي در آمريکا محسوب مي شود و حدود 27 هزار دونده و دهها هزار تماشاچي در آن شرکت مي کنند.

                                           آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.       
برچسب ها: بوستون ، امریکا ، فاجعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار