رييس جمهور چين و هم چنين روساي جمهور و مقامات رسمي بسياري از كشورهاي قاره آمريكاي لاتين پيروزي روز گذشته "نيكلاس مادورو" در انتخابات رياست جمهوري ونزوئلا را به وي تبريك گفتند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شينهوا ؛ "شي جين پينگ" رييس جمهور چين با ارسال پيام تبريك به مناسبت پيروزي مادورو بر ضرورت افزايش همكاري هاي دو جانبه چين و ونزوئلا تاكيد كرده و در اين باره افزوده است "چين و ونزوئلا دوستان خوبي براي يكديگر هستند و اعتماد متقابلي به يكديگر دارند. دو كشور شركاي خوبي براي هم هستند و همكاري نزديكي با يكديگر دارند." همچنين در ادامه اين پيام رييس جمهور چين خاطر نشان ساخته كه كشورش مشتاق افزايش اتحاد فيمابين است. 

پس از اعلام خبر پيروزي "نيكلاس مادورو" معاون "هوگو چاوز" رييس جمهور فقيد ونزوئلا در انتخابات روز يكشنبه آن كشور بسياري از كشورهاي قاره آمريكاي لاتين نيز موفقيت انتخاباتي وي را به او تبريك گفتند. 

"دانيلو مدينا" رييس جمهور "دومينيكن" با اعلام مراتب تبريك خود به مادورو با انتشار بيانيه اي افزوده است "ما را در پيروزي شريك بدانيد. تقويت مردم سالاري در ونزوئلا و نيك بختي مردم آن كشور آرزوي ماست." همچنين "ميشل مارتلي" رييس جمهور كشور "هائيتي" نيز ضمن تبريك به مادورو به دليل پيروزي وي در انتخابات اخير رياست جمهوري ونزوئلا افزوده است "از سوي دولت و ملت هائيتي بار ديگر بر تعهد خود مبني بر تقويت روابط با ونزوئلا تاكيد مي كنم. روابط دو كشور مسئله اي تاريخي بوده است." وي همچنين ابراز اميدواري كرد كه همكاري هاي دوجانبه ميان هائيتي و ونزوئلا در آينده نزديك و تحت زمامداري مادورو افزايش يابد. 

خبرگزاري دولتي كشور پرو (آندينا) نيز روز گذشته تبريك "ويكتور آندرس گارسيا" رييس كميته روابط خارجي كنگره آن كشور را اعلام كرد. در اين پيام آمده است "تقويت همكاري هاي دو جانبه حفظ خواهد شد و اين روند ادامه مي يابد." دولت كلمبيا نيز پيروزي مادورو را به وي تبريك گفته و تاكيد كرده است كه موافقت مادورو با بازشماري آرا كه خواست مخالفانش بود هرگونه ترديد در نتيجه نهايي انتخابات را از ميان برداشته است. 

"انريكه كاستيلو" وزير امور خارجه كاستاريكا نيز از ديگر مقامات كشورهاي آمريكاي لاتين بود كه پيروزي مادورو را به وي تبريك گفت و اظهار داشت "مردم ونزوئلا با مشاركت خوب خود نشان دادند كه در ونزوئلا هر كسي مي تواند نظراتش را بيان كند." 

                                                آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.       
برچسب ها: مادورو ، آمریکا ، ونزوئلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار