مشکلات مالي آمريکا يک سوم جنگده هاي نيروي هوايي اين کشور را زمين گير کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از دويچه وله ؛ در پي کاهش بودجه دفاعي آمريکا، يک سوم جنگنده‌هاي نيروي هوايي اين کشور از دور خارج شده اند. از اول ماه مارس در پي صرفه‌جويي‌هاي دولت اوباما بودجه دفاعي آمريکا کاهش يافته است.

در بيانيه‌اي که روز سه‌شنبه نهم آوريل از سوي مقر اصلي ناوگان هوايي آمريکا واقع در سن‌ديگو منتشر شد، تاکيد شد که بايد «واقعيت» را درباره کمبود بودجه پذيرفت. اين بيانيه مي‌گويد: با قبول واقعيت‌ها، سياست‌هاي فعلي ناوگان هوايي به سوي هرچه کاستن از هزينه‌ها و کاهش فعاليت‌ها پيش خواهد رفت.

ژنرال مارک هاستيج، فرمانده نيروي هوايي نيز در بيانيه‌اي ديگر اعلام کرد: معناي وضع فعلي اين است که مي‌پذيريم نيروي هوايي در صورت وقوع هر خطر و تهديد نمي‌تواند سريعا واکنش دفاعي مناسب نشان دهد.

نيروي هوايي آمريکا هنوز ليست کامل و دقيقي از اين‌که کدام جنگنده‌ها زمين‌گير خواهند شد، منتشر نکرده است. با اين‌حال اعلام کرده که احتمالا جنگنده‌هاي اف 16 و رپتور 22 و برخي جنگنده‌هاي فالکون کنار گذاشته خواهند شد.بيانيه‌ي نيروي هوايي آمريکا توضيح مي‌دهد براي اين‌که جنگنده‌هاي متوقف شده دوباره به ناوگان هوايي اضافه شوند، خود بودجه مجزايي را نيازمند است و همين امر امکان فعاليت مجدد اين جنگنده‌ها در آينده‌ي نزديک را دشوارتر مي‌کند.

نيروي هوايي همچنين اضافه کرد که بعد از اين تمرکز بيشتر بر آموزش‌هاي زميني و مهارت‌هاي اوليه خواهد بود. تنها جنگنده‌هايي که به سودان يا افغانستان فرستاده مي‌شوند، مشمول کاهش بودجه نخواهند شد.نيروي دريايي آمريکا نيز اعلام کرده است که در پي کاهش بودجه، نمايش «فرشته‌هاي آبي» متعلق به اين نيرو در سال 2013 را لغو کرده است.

بيش از 85 ميليارد دلار از بودجه دفاعي آمريکا در سال جاري ميلادي کم شده است. اين کاهش چشمگير بودجه بيشتر بر سر اختلاف دموکرات‌ها و جمهوري‌خواهان کشور بر سر برنامه‌اي جامع براي کاستن از هزينه‌هاي دولتي رخ داد.بسياري از برنامه‌ها و مانورهاي نظامي ناوگان هوايي آمريکا در سال جاري نيز مشمول کاهش بودجه و متوقف شده است. پيش از اين پنتاگون نيز اعلام کرد که 46 هزار نفر از کارمندان اين نهاد را که قرارداد موقت داشته‌اند، به دليل کاهش بودجه مرخص کرده است.


                                        آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.    
برچسب ها: جنگنده ، امریکا ، واکنش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار