بیل نلسون، سناتور آمریکایی روز پنجشنبه با طرح ازدواج همجنس گرایان موافقت کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ، نلسون، سناتور دموکرات ایالت فلوریدا، پنجاه و یکمین نماینده سنای آمریکاست که از اتحادیه های همجنس بازان حمایت می کند. وی تازه ترین سناتوری به شمار می رود که موضع خود را درباره این موضوع مهم سیاسی تغییر داده است.
تامپا بی تامیز به نقل از نلسون اعلام کرد : « اگر حقوق به ما ارزانی شده چرا ما نباید این حقوق را در اختیار همجنس بازان قرار دهیم؟»
با تغییر موضع نلسون درباره ازدواج همجنس بازان، هم اکنون تنها شش سناتور دموکرات دیگر باقی مانده است که با در نظر گرفتن حقوق برابر برای زوج های همجنس باز مخالفند. این سناتورها نیز بیشتر از ایالت های محافظه کارتر مانند آرکانزاس، داکوتای شمالی و ویرجینیای غربی هستند.
هر چهل و پنج سناتور جمهوریخواه نیز تا دو هفته پیش با این مسئله مخالف بودند تا اینکه راب پورتمن، سناتور اوهایو موضع خود را در این باره تغییر داد و حمایت خود را از ازدواج همجنس بازان اعلام کرد.اواسط این هفته نیز مارک کرک، سناتور ایالت ایلینویز از این طرح حمایت کرد.
بنا بر اعلام گروه " آزادی ازدواج "، نلسون یازدهمین سناتوری است که در دو هفته اخیر حمایت خود را از در نظر گرفتن حقوق مساوی برای ازدواج همجنس بازان اعلام کرده است.
وی گفت نام خود را به فهرست افرادی اضافه می کند که از دادگاه عالی درخواست کرده اند قانونی را اعلام کند که ازدواج همجنس بازان را بر خلاف قانون اساسی نمی داند.
این تغییر موضع سیاسی یک هفته پس از آن صورت گرفت که دادگاه عالی آمریکا استدلال ها را درباره متناقض بودن "قانون حمایت از ازدواج  "با قانون اساسی استماع کرد. 
 این قانون جنجالی که در سال 1996 تصویب شده است، حقوق زوج های همجنس باز را رد می کند و در عوض برای زوج های معمولی مزایایی از قبیل معافیت های مالیاتی و مزایای تامین اجتماعی در نظر می گیرد.
 
 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار