علي حسيني گفت: زرشک ايراني مي تواند بيش از 40 کشور دنيا را هدف صادرات خود قرار داده و بازارهاي جهاني را در دست بگيرد.

رئيس اتحاديه زرشک و زعفران کشور، در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، افزود: در حال حاضر صادرات ما به کشورهاي کانادا، آمريکا، آلمان، استراليا، چين، هنگ کنگ و کشورهاي عربي حوزه خليج فارس، عمده ترين خريداران زرشک (Barberies) ما هستند.
وي بازاريابي در زمينه زرشک را ضعيف دانست و گفت: زرشک به عنوان يک کالاي با کيفيت که جنبه غذايي، نوشيدني و داروئي دارد، نتوانسته آنطور که بايد در جهان بازاريابي خوبي داشته باشد.
علي حسيني تصريح کرد: 90 درصد توليد اين محصول در خراسان جنوبي است که توليدکنندگان آن از ضعيف ترين قشر مردم هستند.
رئيس اتحاديه زرشک و زعفران کشور، در مورد خدمات دهي به کشاورزان، افزود: با بودجه کانون ملي هماهنگي دانش و صنعت زرشک و عناب، سبد کالايي تهيه شد که از 100 هزار خانوار زرشکار خراسان جنوبي تعداد کمي را پوشش داديم.
علي حسيني گفت: چشم اميد توليدکنندگان زرشک به کمک دولت براي توسعه طرح بهبود کيفيت است./س
برچسب ها: زرشک ، زعفران ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار