ریس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی برگزاري جشنواره و همايش ها را جايگاهي مناسب براي ارتباط بيشتر دست اندرکاران بخش هاي مختلف توليد، فرآوري، بازاريابي، صادرات و ايجاد هماهنگي بيشتر و برنامه ريزي دقيق تر در زمينه محصولات کشاورزي دانست که در مجموع مي تواند به افزايش کمي و کيفي محصول بينجامد.


به گزراش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هادربادی  خاطرنشان کرد: از آن جا که زرشک و زعفران جزو محصولات اصلي استان است و تقريبا جزو محصولات منحصر به فرد محسوب مي شوند بنابراين برگزاري جشنواره ها مي تواند به شناخت کامل اين محصولات از قبيل خواص دارويي، ارزش غذايي و ميزان ارزآوري آن ها کمک کند.
وي گفت: به علت گسترده بودن بازار شهرهاي بزرگ و وجود امکانات و زيرساخت هاي صادرات، اين شهرها نقش بسيار زيادي در تعيين قيمت دارند.
هادربادی  باره  خشکسالي هاي اخير و خشک شدن قنات ها که به خشک شدن باغ هاي زرشک منجر شده است، گفت: خوشبختانه با توجه به مقاومت زرشک در مقابل خشکي و خشکسالي، کمترين خسارت از نظر خشک شدن درختان و درختچه ها به زرشک و عناب وارد شده است ولي در ارتباط با کاهش کيفيت به علت کمبود آب  و به تبع آن کمبود عناصر غذايي، باغ داران زيان زيادي متحمل شده اند.
وي با اشاره به خشکسالي هاي پياپي استان و کم شدن منابع آبي، اجراي سامانه آبياري تحت فشار را از ضروريات منطقه دانست و افزود: با استفاده از اين روش علاوه بر صرفه جويي در مصرف آب، هزينه هاي توليد کاهش و توليد افزايش مي يابد.
به گفته  هادربادی ، در اين زمينه از محل اعتبارات ملي حدود 120 ميليارد ريال کمک بلاعوض براي اجراي سامانه آبياري تحت فشار به استان اختصاص يافت که تا حداکثر 35 ميليون ريال به ازاي هر يک هکتار کمک بلاعوض پرداخت مي شود./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.