"نوام چامسكي" تحليلگر سياسي منتقد سياست هاي دولت آمريكا در مصاحبه اخير خود با روزنامه "زمان" چاپ تركيه در مورد مسائل مرتبط با خاورميانه از جمله افول قدرت دولت آمريكا، موضع دولت‌ آمريكا در قبال رژيم صهيونيستي و روند مذاكرات صلح دولت تركيه با گروه تروريستي پ ك ك سخن گفته است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از تودي زمان، رئوس مورد بحث در مصاحبه با چامسكي به شرح ذيل هستند: 

دولت آمريكا مخالف برقراري "مردم سالاري" در خاورميانه است 
چامسكي در پاسخ به پرسش خبرنگار مبني بر اينكه آيا دولت آمريكا از برقراري حكومت هاي مردمي در خاورميانه حمايت مي كند يا خير پاسخ مي دهد‌ "دولت آمريكا خواهان برقراري مردم سالاري در خاورميانه نيست و اين هم دلايل مختلف و آشكاري دارد." او همچنين در مورد روند مذاكرات صلح دولت تركيه با گروه تروريستي پ ك ك نيز بر اين باور است كه "آمريكايي ها بطور مستقيم خود را درگير اين مسئله نمي كنند و سعي دارند تا از راه دور آن را هدايت نمايند." 
آمريكا همواره به دنبال "دشمن سازي" بوده است 
چامسكي در مورد پروژه "اسلام هراسي" ساخته و پرداخته شده توسط دولت آمريكا مي گويد "دولت آمريكا در صدد بوده تا از اسلام چهره اي خشن ارائه دهد و ادعا كند كه مسلمانان "تروريست" هستند. در دهه 80 ميلادي نيز "رونالد ريگان" رييس جمهور وقت آمريكا با پيگيري سياستي مشابه در تلاش بود تا تهديدي ساختگي براي امنيت ملي آمريكا را مطرح نمايد. در آن زمان نيز آمريكا اظهار داشت كه كشور "نيكاراگوئه" تهديد شماره يك آن كشور است (!) و همين بهانه براي افزايش هجمه آمريكا عليه آن كشور شد. 

دولت "آمريكا" دوره افول خود را مي پيمايد 
چامسكي با اشاره به "افول آمريكا" مي افزايد "مدت زماني طولاني است كه قدرت جهاني دولت آمريكا در حال افول است. اين روند از سال 1945 ميلادي آغاز شده است. بزرگترين چالش دولت آمريكا حفظ "سلطه" آن دولت مي باشد. در اثر پيگيري سياست اقتصادي "نئوليبرالي" قدرت آمريكا بيش از پيش تضعيف شده است. در آمريكاي امروز تنها اقليتي از نخبگان اقتصادي و حكومتي حاكم هستند و اكثريت اعضاي جامعه بشدت از سياست هاي اقتصادي آمريكا آسيب ديده اند." 

آمريكا همواره حامي جنايات رژيم صهيونيستي بوده است: حمايت از رژيم صهيونيستي، سكوت در مقابل جنايات آن رژيم 
چامسكي در مورد حمايت دولت آمريكا از رژيم صهيونيستي مي نويسد "اوباما در اين مسير در زمان تجاوز رژيم صهيونيستي عليه لبنان در سال 2006 ميلادي از رژيم صهيونيستي حمايت كرد. در زمان انجام عمليات "سرب مذاب" توسط نظاميان صهيونيست و ارتكاب جنايات فراوان از سوي آن رژيم نيز اوباما در اين باره تنها سكوت كرد.  دولت اوباما در سال 2011 نيز قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل متحد در مورد محكوميت شهرك سازي هاي رژيم صهيونيستي در اراضي اشغالي را وتو كرد و بار ديگر حمايت خود از آن رژيم را اعلام نمود. دولت اوباما همواره در برابر جنايات صهيونيست ها و شهرك سازي هاي غير قانوني آن رژيم سكوت كرده است و از رژيم صهيونيستي حمايت هاي مالي، ديپلماتيك و نظامي بعمل آورده است." 

ادعاي حمايت آمريكا از دولتهاي مردم سالار در خاورميانه سخني "مهمل" است 
"نوام چامسكي" در مورد ادعاي دولت‌ آمريكا در حمايت از دولتهاي مردم سالار در خاورميانه اين گفته را "مهمل" مي داند و مي افزايد "اين يك ياوه سرايي است. دولت بوش ادعا مي كرد كه به بهانه برقراري "مردم سالاري" در اواخر سال 2003 ميلادي به عراق حمله كرده است. در حالي كه در سال 2006 ميلادي در زمان برگزاري انتخابات آزادانه در فلسطين اين فرصت براي دولت آمريكا فراهم شد تا ادعاي خود را در عمل ثابت كند اما بدليل پيروزي جنبش "حماس" در آن انتخابات بوش مدعي شد كه فلسطينيان "راه نادرستي" را انتخاب كرده اند و به همين خاطر تحريم هايي را عليه آنان وضع و اجرا نمود. 







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار