"جرج گالووي" عضو پارلمان انگليس معتقد است انگليس و آرژانتين براي ممانعت از وخيم تر شدن اختلافات بايد درحكومت جزاير "مالوين" يا همان "فالكلند" سهيم شوند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از پرس تي وي، رفراندمي از جانب دولت انگليس در جزاير فالكلند برگزار شد كه نظر مردم را راجع به اين سوال جويا مي شد که " آيا تمايل داريد كه جزاير فالكلند طبق روال سياسي كنوني به عنوان يكي از قلمرو هاي دور دست تحت سلطه انگليس باقي بمانند؟" طي اين نظرسنجي اكثريت مردم جزيره به اين سوال راي مثبت دادند.

آرژانتين بازنده ميدان بود و اين همه پرسي را "شگردي تبليغاتي نامعتبر از لحاظ قوانين بين المللي" ناميد.

اگرچه "جرج گالووي" نماينده پارلمان انگليس معتقد است دولت بايد جزاير را با آرژانتين سهيم شود تا منافع آينده انگليس را در آمريكاي جنوبي حفظ نمايد.

وي با بيان اينكه از نتايج همه پرسي متعجب نشده است گفت:" سازمان ملل از دولت خواسته بود كه مسير گفتگو را در پيش گيرد". وي افزود براي دولت انگليس متاسف است كه چنين روشي را براي حل اختلافات در پيش گرفته است.

گالووي در ادامه اضافه كرد:"‌اما دولت انگليس منافع مردم كشورش را در آمريكاي لاتين به خطر مي اندازد منطقه اي كه يكي از معدود مناطق جهان با اقتصادي در حال رشد است و با ادامه تلاش ها در حفظ جزاير انگليس را بد نام خواهيم كرد".

گالووي گفت كه منابع طبيعي جديدا كشف شده در فالكلند تنها آتش اين اختلافات را شعله مي بخشد. وي پيشنهاد يافتن را حلي جديد را براي حل اين معضل ارائه داد.

وي پيشنهاد داد:"‌در پارلمان خواستم كه بايد راجع به حاكميت مشترك بر اين جزاير با آرژانتين به گفتگو بنشينيم كه اگر چنين نكنيم مجبور به تسليم جزاير به آرژانتين خواهيم شد".

در ماه ژانويه " كريستينا فرناندز‌" رئيس جمهور آرژانتين در نامه اي سرگشاده كه در مطبوعات انگليس به چاپ رسيد انگليس را به استعمار آشكار متهم ساخت و خواستار باز پس گيري جزاير شد.

وي در نامه اش اين گونه نوشت:" نيروي دريايي سلطنتي و انگليسي با راندن بوميان آرژانتيني جزاير در اين مناطق مسكن گزيدند و جمعيت آن را افزايش دادند همانند روندي كه در ديگر مناطق استعماري خود پيش گرفته بودند... از آن پس انگليس از خروج از خاك آرژانتين امتنا كرد و كشورمان را از بازپس گيري تماميت ارضي خود بازداشت". 

"ديويد كامرون"‌نخست وزير انگليس در پاسخ به نامه رئيس جمهور آرژانتين ناقوس جنگ را به صدا درآورد و بيان داشت كه " اگر چنانچه جزاير فالكلند مورد تعارض مجدد قرار گيرند، انگليس با تمام توانش براي حفظ جزاير انگليسي خود تلاش مي كند".

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار