عمرو موسي دبيرکل سابق اتحاديه عرب و عضو جبهه نجات ملي مصر (مخالفان) شامگاه دوشنبه تعويق انتخابات پارلماني مصر را خواستار شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري فرانسه ، موسي نامزد سابق انتخابات رياست جمهوري مصر در پايگاه اينترنتي تويتر افزود : با وجود خونهايي که ريخته مي شود و نظامي که به درخواستهاي مخالفان که بر پايه مطالبات مردم است پاسخ نمي دهد  چگونه انتخابات برگزار شود.
وي افزود : با وجود اين نا امني در کشور و وضعي فاجعه باري که در پورت سعيد وجود دارد و شهدايي که در خيابانهاي اين شهر و ديگر استانها کشته مي شوند و با وجود اوضاع اقتصادي چگونه مي توان انتخابات برگزار کرد. دبيرکل سابق اتحاديه عرب تاکيد کرد : تعويق انتخابات تنها راه حل است.
وي با اشاره به تصميم جبهه نجات ملي براي تحريم اين انتخابات به دليل اينکه تضميني براي سالم برگزار شدن آن وجود ندارد افزود : اين تحريم ادامه خواهد داشت.  
 در درگيريهاي يکشنبه در پورت سعيد پنج نفر از جمله سه تظاهرکننده و دو نيروي پليس کشته شدند.    
در قاهره نيز معترضان ناشناس شامگاه دوشنبه يک دستگاه خودرو پليس را نزديک ميدان التحرير آتش زدند.   
موسي در بين رهبران جبهه نجات ملي تنها کسي است که با جان کري وزير امور خارجه آمريکا که شنبه و يکشنبه در مصر بود ديدار کرد.   
کري همچنين با محمد البرادعي مديرکل سابق آژانس بين المللي انرژي اتمي و يکي ديگر از نمادهاي جبهه نجات ملي تلفني گفتگو کرد.   
البرادعي و حمدين صباحي از رهبران برجسته جبهه نجات ملي درخواست ديدار کري را در اعتراض به حمايت آمريکا از سياستهاي محمد مرسي رئيس جمهور مصر رد کرده بودند.   






برچسب ها: بین الملل ، عرب ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار