"ظفر بنگاش" انديشمند پاكستاني در مقاله جديد خود تحت عنوان "پيش شرط مذاكرات جمهوري اسلامي ايران و آمريكا" با اذعان به قاطعيت كشورمان در زمينه برنامه هسته اي معتقد است كه قاطعيت مقام معظم رهبري و تمامي ايرانيان در زمينه ادامه پيشرفت هاي هسته اي از اعتقاد آنان به خداي متعال سرچشمه مي گيرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از كرسنت آنلاين، بنگاش در ابتداي مقاله خود اشاره مي كند كه دولت آمريكا فاقد چارچوب موضوعي براي مذاكره با كشورمان مي باشد و در ادامه مي افزايد "آمريكا فاقد چارچوب موضوعي منسجمي براي مذاكره با جمهوري اسلامي ايران است. عليرغم آنكه برخي از مقامات آمريكائي به جمهوري اسلامي ايران پيشنهاد مذاكره داده اند در مقابل تحريم هاي غير قانوني را عليه آن كشور اعمال نموده اند. مقام معظم رهبري جمهوري اسلامي ايران به روشني مشخص فرمودند كه تا زماني كه تحريم ها برداشته نشوند امكان مذاكره با آمريكا وجود نخواهد داشت." 

بنگاش در ادامه به پيش شرط هاي مذاكره اشاره مي كند و مي نويسد "يكي از پيش شرط هاي مذاكره "احترام متقابل" است. بدليل فساد قدرت در آمريكا، دولت اوباما فاقد چنين پيش شرطي است. عليرغم ادعاي "جو بايدن" معاون رئيس جمهور آمريكا در نشست مونيخ مبني بر تمايل دولت آمريكا براي مذاكره با ايران، آمريكائي ها در تاريخ 6 فوريه تحريم هاي ضد ايراني جديدي را وضع كردند كه طبق آن سعي دارند تا بر كشورهايي كه با ايران به مبادله نفتي و تجاري مي پردازند فشار اعمال نمايند." 

نويسنده با تحسين واكنش سنجيده و قاطعانه مقام معظم رهبري در قبال ادعاهاي مقامات آمريكائي مي افزايد "در مقابل واكنش مقام معظم رهبري جمهوري اسلامي ايران به اظهارات بايدن بسيار قاطع بود. ايشان در تاريخ 7 فوريه بصراحت فرمودند كه "من يك ديپلمات نيستم من يك انقلابي ام و سخن خود را صريح و قاطعانه بيان مي كنم" ايشان به در ادامه فرمايشات شان فرمودند تنها در صورتي كه طرف مقابل "حسن نيت" نشان دهد مي توان در مورد مذاكره صحبت كرد. چنين اعتماد به نفسي از اعتقاد ايشان به "الله" و ايمان به "هدايت الهي" سرچشمه مي گيرد. در مقابل آمريكائي ها دو پهلو صحبت مي كنند و در اظهارات شان صداقت و صراحت ندارند." 

نويسنده در ادامه با اشاره به فراست ديد مقام معظم رهبري و ناتواني آمريكائي ها از رياكاري در مقابل ايشان مي نويسد "آمريكائي با ساير دولتها در جهان اسلام هم رياكارانه سخن مي گويند. چون آن حكام نيز غيرمردمي و نامحبوب اند. اما آنان نمي توانند در مقابل مقام معظم رهبري مقاومت كنند و اين گونه رياكارانه رفتار نمايند." 

بنگاش با اشاره به كارشكني هاي دولت آمريكا و ساير كشورهاي غربي در قبال رسانه هاي كشورمان از جمله شبكه خبري انگليسي زبان "پرس تي وي" مي افزايد "آمريكا و غرب نه تنها عليه فروش نفت ايران و مبادلات مالي و بانكي بلكه عليه شبكه هاي خبري جمهوري اسلامي ايران نيز تحريم هايي را اعمال نموده اند. آنان از چه مي ترسند آيا از اين مي ترسند كه رسانه هاي ايراني دروغ هايشان را افشا نمايند و شهروندان معمولي آمريكائي و انگليسي حقائق را متوجه شوند(؟) آيا اين آن آزادي بياني است كه غربي ها ادعا مي كنند در كشورهايشان وجود دارد (؟!)" 

نويسنده در ادامه به "معيارهاي دوگانه" كشورهاي غربي در قبال برنامه هسته اي كشورمان اشاره مي كند و مي افزايد: "نكته جالب توجه آنست كه كشورهاي عضو گروه 1+5 در حالي از ايران مي خواهند تا از حقوق هسته اي اش دست بردارد كه خود هم چون ايران عضو پيمان منع گسترش سلاح هاي كشتار جمعي هستند و بايستي طبق معاهدات از ميزان زرادخانه هاي هسته اي خود بكاهند در حاليكه آنان اين كار را نمي كنند و در مقابل رژيم صهيونيستي نيز عضو پيمان ان پي تي نيست و در حدود 400-200 سلاح هسته اي در اختيار دارد اما همه توجهات بسوي برنامه صلح آميز هسته اي ايران معطوف شده است." 

وي در ادامه با اشاره مقاصد شوم آمريكا مي افزايد "هدف آمريكا آن است كه جمهوري اسلامي ايران را در مرحله نخست از حقش براي فعاليت هسته اي بازدارد و در نهايت نيت شوم سرنگوني نظام جمهوري اسلامي ايران را در سر مي پروراند. جناح جنگ طلب آمريكا به همراه لابي رژيم صهيونيستي خواهان تحقق اين نيت پليد هستند. اما آنان شكست خواهند خورد زيرا هزينه آغاز يك جنگ از سوي آمريكا عليه ايران هزينه زيادي را براي مردم آمريكا در پي خواهد داشت و آمريكائي ها ديگر خواهان جنگ كشورشان با كشوري ديگر نيستند." 

برچسب ها: ایران ، رهبر ، هسته ای ، پیشرفت ، غرب ، iran
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار