عبدالله اوجالان از بی توجهی و عدم تمایل رهبران حزب کارگران کردستان ترکیه برای صلح با دولت این کشور انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلویزیونی المنار ؛ یک روزنامه ترک همچنین از هشدار اوجالان به حزب عدالت و توسعه ترکیه در مورد تحمیل شرایط به پ ک ک خبر داد. نخستین گام در مذاکرات ترکیه و کردها پیشنهاد عبدالله اوجالان رهبر زندانی حزب کارگران کردستان بود.

 اوجالان در نامه ای به سران حزب خود و حزب صلح و دموکراسی خواستار آتش بس و توقف عملیات از نوروز آینده شد. اوجالان در این نامه تاکید کرد اعضای حزب کارگران کردستان بین دو ماه ژوئیه تا اوت سلاحهای خود را به طور کامل کنار خواهند گذاشت و خروج جنگجویان کرد از خاک ترکیه بررسی خواهد شد. در ماه ژانویه گذشته رسانه های ترکیه از توافق بین دولت و اوجالان خبر دادند. اوجالان از سال 1999 با حکم حبس ابد به زندان افتاد. این توافق شامل توقف حملات شورشیان کرد در برابر آزادی تدریجی صدها فعال کرد متهم به همکاری با حزب کارگران کردستان و اجرای اصلاحاتی برای افزایش حقوق کردها در ترکیه است.

ناظران در ترکیه معتقدند موفقیت روند صلح بین دو طرف به موافقت رجب طیب اردوغان با اصلاحاتی دارد که باعث افزایش حقوق اقلیت کرد در این کشور می شود. اما اردوغان نمی خواهد محبوبیت خود را با چنین اقدامی از دست بدهد. به ویژه که محبوبیت اردوغان به علت نقشش در بحران سوریه متزلزل شده است. 



                                 
برچسب ها: کارگر ، اوجالان ، رهبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار