"عبد الله اوجالان" رهبر زنداني حزب کارگران کردستان (پ ک ک) روز شنبه اعلام کرد نيروهاي وفادار به وي ممکن است اسراي ترک را آزاد کنند و به موفقيت فرآيند صلح با دولت ترکيه کمک کنند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگـزاري رويترز ، اين اظهارات از سوي اوجالان پس از آن مطرح شد که چند تن از اعضاي تنها حزب حامي کردها در پارلمان ترکيه با وي در زندان ديدار کردند. اوجالان در جزيره اي در درياي مرمره در جنوب استانبول زنداني است.
 "پروين بولدان" از اعضاي حزب صلح و دموکراسي که به همراه دو نماينده ديگر پارلمان ترکيه با اوجالان ديدار کرد طي بيانيه اي در اين باره گفت اوجالان مي خواهد پس از برگشتن  ما، زندانياني که در اسارت پ ک ک به سر مي برند آزاد شوند.
وي افزود: هم دولت ترکيه و هم پ ک ک از طرف مقابل زندانياني به اسارت گرفته اند. پ ک ک بايد با زندانيان خوشرفتاري کند. اميدوارم آنها بتوانند به آغوش خانواده هاي خود باز گردند.
دولت تركيه نيز اعلام كرده است كه هدفش از آغاز دور دوم مذاكره با "عبدالله اوجالان" رهبر گروه تروريستي پ ك ك خلع سلاح كامل و دائمي اعضاي ان گروه است. روز گذشته نيز "يالچين آكدوغان" مشاور "رجب طيب اردوغان" نخست وزير تركيه نيز در مصاحبه اي با شبكه خبري تركيه در اين باره افزوده است كه "هدف ما (دولت تركيه) خلع سلاح كامل گروه پ ك ك است." پيش از اين نيز اردوغان شخصا اظهار داشته بود كه خلع سلاح اعضاي گروه تروريستي پ ك ك نشان خواهد داد كه آنان و "عبدالله اوجالان" رهبرشان تا چه ميزان به روند مذاكرات صلح با دولت تركيه پايبند هستند. در اين ميان روزنامه "صباح" چاپ تركيه نيز گزارش داده كه اين گروه تروريستي از اوايل بهار سلاح هاي خود را بر زمين خواهند گذاشت. اين روزنامه خاطر نشان ساخته كه "اوجالان شخصا به نمايندگان حزب صلح و دموكراسي در ديدار روز گذشته اش گفته كه با ارسال نامه اي به اعضايش در كوهستان هاي قنديل خواهان بر زمين گذاشتن سلاح هايشان شده است




برچسب ها: بین الملل ، ترکیه ، پ ک ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار