تجهیزات آموزشی دانشگاه ها و محیط های آموزشی نقش بسزایی در سلامت جسمی و روحی دانشجویان دارد و باید مورد ارزیابی قرار بگیرد.

فریبا منصوری، معاونت بهداشتی دانشگاه، علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران افزود: دانشگاه ها به دلیل نقش اساسی که در توسعه جوامع دارند باید محیطی سالم داشته باشند تا محصول آنها افراد سالمی باشند که علاوه بر دانش و تخصص از سلامت جسمی روحی و اجتماعی برخوردار باشند.

وی در ادامه اظهار داشت: سلامت جسمی از شاخص های مهم دانشگاه است که عوامل مختلفی در آن نقش دارند.

منصوری گفت: استفاده از تجهیزات آموزشی نامناسب و در نتيجه وضعیت نادرست بد دانشجویان در محیط آموزشی می تواند باعث بروز ناراحتی هایی شود که ریشه در طراحی نامناسب ابزار، تجهیزات، محیط و ساختمان آموزشی دارند.

وی افزود: اطلاعات آنتروپومتريکي افراد در کشور ما دسته بندی نشده و ما در این زمینه بانک اطلاعات نداریم در صورت ایجاد بانک اطلاعات ابعاد بدن و تجهیزات آموزشی هستیم.

 معاونت بهداشتی و دانشگاه صدوقی یزد ضمن ارائه مقاله با عنوان ضرورت توجه به تناسب آنتروپومتريکي بین افراد و تجهیزات آموزشی برای داشتن دانشجویان و دانشگاه سالم افزود: با ایجاد بانک اطلاعات آنتروپومتريکي این بانک می تواند در طراحی و ساخت کلیه ابزارها و وسایل مورد نیاز محیط های آموزشی از جمله دانشگاه ها استفاده گردد./ح

برچسب ها: تجهیزات ، آموزشی ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.