همایش سراسری سلامت سالمندان با هدف بررسی مسائل و مشکلات سالمندان و بالا بردن نرخ امید به زندگی در کرمانشاه از امروز شروع بکار کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

محمدرضا نیکبخت، در همایش سراسری سلامت سالمندان که صبح امروز (یکم اسفند ماه) در کرمانشاه آغاز به کار کرد، با بیان اینکه جمعیت سالمند کشور در حال افزایش است، ابراز داشت: در سال های اخیر نرخ امید به زندگی در کشور ما افزایش یافته و همین مسئله سبب افزایش دوره سالمندی شده است و همه اینها لزوم توجه به مسائل و مشکلات سالمندان و توجه به زندگی بهتر را برای آن ها فراهم خواهد کرد.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه میانه سنی جمعیت در کشور های در حال توسعه مثل کشور ایران به سی سال رسیده است و پیش بینی می شود این رقم در آینده ای نزدیک به 38 سال برسد.

وی در ادامه گفت: جمعیت زیادی از کشور ما را در آینده سالمندان تشکیل خواهند داشت.

نیکبخت فشارخون بالا، قندخون بالا، مشکلات عضلانی، پوکی استخوان و ... را از مشکلات دوره سالمندی عنوان و بر لزوم توجه به مسائل و مشکلات جسمانی و روحی سالمندان تاکید کرد.

وی وادار کردن نهادهای فرهنگی و اجتماعی و ... را در جهت بهبود روند سالمندی و رفع نیازها و مشکلات سالمندان مهم ارزیابی کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ابراز امیدواری کرد برگزاری چنین سمینار هایی بتواند در شناساندن زوایای مختلف زندگی سالمندی و بهبود آن اثرات مفیدی داشته باشد.

همچنین، اعظم فاخته دبیر علمی هدف اصلی از برپایی این همایش را تبادل آخرین دستاورد های علمی صاحبنظران عرصه سالمندی عنوان و ابراز امیدواری کرد: برگزاری چنین همایش هایی بتواند نقش مهمی در بهبود شرایط زندگی سالمندان داشته باشد.

وی با بیان اینکه سلامت سالمندان در ابعاد مختلف جسمانی، روانی، اجتماعی و معنوی در این همایش مورد بررسی قرار خواهد گرفت، تاکید کرد: تلاش شده است تا محور های برگزاری این همایش در راستای تعریف های شعار سازمان جهانی بهداشت باشد.

به گفته دبیر علمی همایش سراسری سلامت سالمندان 400 مقاله به دبیرحانه این همایش ارسال شده است که از میان آن ها 120 مقاله برگزیده شده اند که همگی آن ها در قالب  36 سخنرانی و 84 پوستر ارائه خواهند شد.

وی افزود: این همایش ده نفر سخنران ویژه خواهد داشت و 85 درصد مقالات پژوهشی هستند.

سالمندی و پیامدهای جمعیتی آن، بررسی نیاز های جسمی، فرهنگی و اجتماعی سالمندان، ابعاد جسمانی سلامت سالمندان، شایع ترین مسائل دوره سالمندی بررسی ابعاد معنوی و فرهنگی سلامت سالمندان، اختلالات روحی روانی شایع دوران سالمندی و ... از جمله مباحث این همایش سه روزه خواهند بود.

 گفتنی است؛ همایش کشوری سلامت سالمندان، اول تا سوم اسفند ماه سال جاری در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حال برگزاری است./ب

برچسب ها: افزایش ، جمعیت ، سالمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.