صدها هزار بحريني در تظاهراتي که در غرب منامه با شعار «نداي وطن» و به منظور درخواست تغييرات دموکراتيک در کشور و مخالفت با ديکتاتوري و استبداد برگزار شد، شرکت کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العالم ؛ در همين حال گروه جوانان انقلاب بحرين از مردم اين کشور خواست به طور گسترده در مراسم گراميداشت شهيد حسين الجزيري شرکت کنند. الجزيري ظهر امروز به ضرب گلوله نيروهاي امنيتي رژيم بحرين در شهرک «جبلت حبشي» در غرب منامه به شهادت رسيد. 

علي الموسوي در گزارشي که محمد خاقاني آن را قرائت کرد اعلام کرد: مردم بحرين به شکلي انبوه در تظاهراتي که در غرب منامه برگزار شد شرکت کردند. مخالفان رژيم بحرين شمار شرکت کنندگان در اين تظاهرات را دويست و پنجاه هزار نفر برآورد کرده اند. شرکت کنندگان در اين تظاهرات با شعار «نداي وطن» خواستار حق تعيين سرنوشت خود شدند و ديکتاتوري و استبداد را رد کردند. 

شيخ علي سلمان دبيرکل جنبش الوفاق بحرين که در اين تظاهرات شرکت کرده بود گفت: «تظاهرات امروز يک پيام است زيرا اين ملت به درخواست براي دموکراسي بدون هيچ ترديد و هيچ وقفه اي ادامه خواهد داد و حاضر به هرگونه فداکاري است تا بحرين به کشوري دموکراتيک تبديل شود و هيچ تبعيضي بين فرزندان آن وجود نداشته باشد. (اين حرکت) تلاشي براي ساخت اين کشور و براي ساخت آينده اين کشور است». 

ميدان اللؤلؤه دژ انقلاب بحرين در دو سال پيش بود که بعد از ورود ارتش اشغالگر سعودي به درخواست خاندان حاکم بر بحرين، اين ميدان با توسل به زور تخليه شد. انقلابيون اين بار نيز در سالگرد انقلاب خود به سمت همين ميدان حرکت کردند. همزمان با تظاهرات «نداي وطن»، هزاران شهروند ديگر بحريني نيز روز گذشته به شيوه اي جديد و بدون اعلام قبلي از شش محور راهي ميدان لؤلؤه شدند. 

ارتش اشغالگر سعودي و ارتش بحرين و نيروهاي امنيتي به اضافه نيروهاي گارد ملي بحرين که از حمايت بالگرد برخوردار بودند با استفاده از گلوله جنگي و گلوله هاي ساچمه اي و گازهاي سمي، تظاهرکنندگان به سمت ميدان لؤلؤه را سرکوب کردند. اين حملات منجر به درگيري هايي بين تظاهرکنندگان و نيروهاي امنيتي شد که خودروهايشان را در اطراف ميدان لؤلؤه مستقر کرده بودند. اين درگيري ها تا اواخر شب ادامه يافت و به گفته تظاهرکنندگان، شماري از معترضان به شدت زخمي شدند. 




برچسب ها: تظاهرات ، بحرین ، منامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار