مردم بحرين با شرکت گسترده در مراسم تشييع جنازه شهيد بحريني بر ادامه مبارزاتشان تا تحقق همه اهداف انقلاب تاکيد کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني المنار ؛ مخالفان بحريني جنازه شهيد امينه سيد مهدي عبدالله خانم 36 ساله را در منطقه ابوصبيح در غرب منامه تشييع کردند. اين در حالي است که آيت الله شيخ عيسي قاسم به مقامات بحرين درخصوص بسته شدن باب گفتگوها و پاسخ ندادن به خواسته هاي مردم هشدار داد.

در مراسم رسمي گسترده اي مخالفان بحريني جنازه شهيد امينه سيد مهدي عبد الله  خانم 36 ساله را در منطقه ابوصبيح در غرب منامه پايتخت اين کشور تشييع کردند. هزاران نفر از شهروندان، فعالان سياسي و نمايندگان گروههاي سياسي مخالف در اين مراسم شرکت کرده بودند. تشييع کنندگان، پلاکاردهايي در محکوميت سياست هاي سرکوب در دست داشتند و با سردادن شعارهايي خواستار آزادي و تغييرات اساسي شدند. 

اين خانم بحريني به گفته خانواده اش روز چهارشنبه گذشته براثر استنشاق گازهاي سمي که نيروهاي امنيتي به منازل مردم در  منطقه شرق ابوصبيح شليک مي کنند در بيمارستان سلمانيه شهيد شده است.شيخ علي سلمان رئيس جبهه الوفاق بحرين گفت: راهپيمايي امروز پيامي است مبني بر اين که اين مردم به راه خود براي تحقق دموکراسي بدون هيچ ترديد و توقفي و با  هر تعداد قرباني که لازم باشد ادامه خواهند داد تا به دولتي دموکراتيک دست يابند که از حقوق همه افراد جامعه بدون هيچ تبعيضي حمايت کند .

در شرايطي که شدت قيام مسالمت آميز در چارچوب فعاليت هاي روز جهاني حمايت از دموکراسي در اين جزيره در  خليج فارس(بحرين)، شدت مي يابد آيت الله شيخ عيسي قاسم در خطبه هاي نماز جمعه درخصوص شکست گفتگوهايي که مقامات خواستار آن شده اند هشدار داد.

آيت الله عيسي قاسم گفت: اين روز قرارداده شده است تا نشان دهد اين مردم خسته نمي شوند و اگر خسته هم بشوند اين خستگي مانع از درخواست آنها براي آزادي، عزت و حقوق مشروع خود نمي شود. اگر مشخص شود که گفتگوها صرفا فريبکاري و نمايشي بوده است هزاران بار بدتر از گفتگو نکردن خواهد بود زيرا چنين گفتگويي که براي دومين بار است که برگزار مي شود، ممکن است درها را به روي همه فرصت ها براي گفتگو ببندد . در مناطق مختلف جهان فعالان تجمعاتي در همبستگي با قيام مسالمت آميز مردم بحرين برگزار کردند. فعاليت هايي که بارزترين نمونه آن در پايتخت آلمان و نيوزلند و دانمارک بود.

خانه(فرهنگ) آلماني ـ بحريني در مقابل پارلمان و دو سفارتخانه آمريکا و فرانسه در برلين نمايشگاه عکس و پوستر برپا کرد که صدها تن از فعالان و کساني که با قيام بحرين اعلام همبستگي مي کنند از آن بازديد کردند. در اين نمايشگاهها دهها تصوير از قيام مردم بحرين از آغاز تاکنون به نمايش گذاشته شده است. در دانمارک هم تعدادي از فعالان ماکتي از ميدان اللؤلؤه، نماد مقاومت بحرين، ساخته و به نمايش گذاشتند.



                  
برچسب ها: بحرین ، انقلاب ، مبارزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار