منبعی مسئول در شرکت هواپیمایی کویت اعلام کرد این شرکت امروز از عراق 500 میلیون دلار خسارت می گیرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، سامی النصف رئیس هیئت مدیره شرکت هواپیمایی کویت با اعلام این خبر گفت:‌« این خسارت در شرایطی به کویت پرداخت می شود که کویت روز دوشنبه از پیگیری شکایتی که در سال 1991 علیه شرکت هواپیمایی و دولت عراق در یکی از دادگاههای انگلیس مطرح کرده بود صرف نظر کرد تا این پرونده مختومه شود».

روزنامه الوطن کویت نیز در این باره نوشت:‌«وکلای کویتی پرونده شکایت از عراق، برای تحویل دادن اسناد مختومه شدن شکایت به یکی از شعب بانک جی پی مورگان به شهر بورنموس از شهرهای ساحلی جنوب غرب انگلیس رفته اند و اسناد را به این بانک تحویل داده اند تا بانک بر اساس توافق کویت و عراق ظرف 48 ساعت 500 میلیون دلار از حساب شرکت هواپیمایی عراق برداشت و به حساب شرکت هواپیمایی کویت در نیویورک واریز کند».

این روزنامه با بیان اینکه این مبلغ در اولین روز کاری هفته در حساب کویت خواهد بود نوشت:‌«‌ شرکت کویتی نیز بلافاصله مبلغ دریافتی را به حساب خزانه کل کشور واریز خواهد کرد».

در پی اعلام رضایت کویت در پرونده شکایت علیه شرکت هواپیمایی و دولت عراق، دادگاه لندن روز دوشنبه با صدور حکمی احکام صادر شده علیه عراق در این پرونده را ملغی اعلام کرد تا پس از گذشت 22 سال ، مشکلات موجود میان عراق و کویت حل شود و از سوی دیگر این پرونده به یکی از طولانی ترین پرونده های قضایی در انگلیس تبدیل شود.

در پی طرح شکایت علیه عراق در سال 1991 و صدور حکم ابتدایی دادگاه انگلیس، هواپیماهای عراقی در پروازهای بین المللی پیوسته با مشکلات شدیدی مواجه بوده اند.

در ادامه این خبر آمده است در پی مصالحه عراق و کویت از فردا شنبه پروازهای هوایی میان عراق و کویت پس از 22 سال توقف از سر گرفته می شود.

هجوم نظامی سال 1990 رژیم صدام به کویت سبب تیرگی روابط میان دو کشور شد اما از سال گذشته که دولت عراق پذیرفت برای پایان دادن به اختلافات حاضر است 500 میلیون دلار به شرکت هواپیمایی کویت بپردازد روابط دو کشور رو به بهبود نهاد.
برچسب ها: کویت ، عراق ، خسارت ، هواپیمایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار