يک تحقيق جديد اطلاعاتي نشان مي دهد آمريکا هدف يک مبارزه جاسوسي سايبري گسترده قرار گرفته است که اقتصاد اين کشور را تهديد مي کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه واشنگتن پست ؛   به گفته افراد مطلع که خواستند نامشان فاش نشود، دراين گزارش بخش هاي زيادي که در پنج سال گذشته بيش از ساير بخش ها در مرکز توجه هکرها بوده اند، معرفي شده اند. برخي از اين بخش ها عبارتند از: انرژي، مالي، فن آوري اطلاعات، فعاليت هاي فضايي و خودروسازان. 

دراين برآورد ميزان خسارت مالي ناشي از اين جاسوسي ها مشخص نشده است اما کارشناسان خارجي برآورد کرده اند که خسارت ها بالغ بر دهها ميليارد دلار مي شوند. جاسوسي سايبري که زماني نگراني ارتش و سازمان هاي جاسوسي آمريکا بود اکنون در حال تبديل شدن به تهديدي مستقيم براي منافع اقتصادي کشور است.  
   
به گفته مقامات، با توجه به افزايش نگراني ها در اين زمينه دولت اوباما درصدد يافتن راه هايي براي مقابله با دزدي آنلاين از بخش هاي تجاري کشور است. تحليلگران اعلام کردند که اقدامات دولت آمريکا شامل مواردي مانند اعتراض رسمي به کشور متخاصم، اخراج مقامات ديپلماتيک آن کشور از آمريکا، محدوديت سفر و صدور رواديد و طرح شکايت در سازمان تجارت جهاني خواهد بود.

گفتني است کارشناسان معتقدند افزايش تعداد حملات سايبري به سيستم هاي اقتصادي آمريکا نشان دهنده ضعف اين سيستم ها و عدم توانايي آنها براي مقابله با جاسوسي در فضاي مجازي است . 


                                    آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: آمریکا ، اقتصاد ، سایبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار