"جاناتان اس. توبين" در مقاله اي جديد تحت عنوان "مقام معظم رهبري، اوباما را در منگنه قرار دادند" كه در پايگاه تحليلي "كامنتري مگزين" منتشر شده؛ اذعان نموده كه مقام معظم رهبري در فرمايشات قاطعانه و صريح اخير اوباما و پيشنهادش براي مذاكره مستقيم با ايران را "تحقير" نمودند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از كامنتري مگزين، نويسنده در انتقاد از "باراك اوباما" رئيس جمهوري آمريكا و ناكارآمدي سياست هايش در قبال ايران مي نويسد "آنچه اوباما در حرف مي گويد با عملش تفاون دارد. اوباما اظهار داشته بود كه با مذاكره مي تواند مانع پيشرفت برنامه هسته اي جمهوري اسلامي ايران شود اما در عمل در اين زمينه موفق نبوده است. او گمان مي كرد كه با افزايش تحريم ها و فشار عليه ايران رهبران ايران را وادار به تسليم خواهد كرد اما فرمايشات اخير مقام معظم رهبري جمهوري اسلامي ايران تمام پندارهاي او را نقش بر آب ساخت. اظهارات ايشان نشان داد كه برداشت هاي اوباما از تصميم گيرندگان سياسي در ايران غير واقع گرايانه بوده است." 

وي در ادامه به شكست سياست هاي ابواما در قبال جمهوري اسلامي ايران و برنامه هسته اي كشورمان اشاره مي كند و مي نويسد "فرمايشات اخير مقام معظم رهبري نشان داد كه اوباما در پيگيري سياست هايش در قبال جمهوري اسلامي ايران همچون دولت هاي قبلي آمريكا شكست خورده است." 

وي در ادامه مقاله خود به فرمايشات اخير مقام معظم رهبري در مورد رابطه با آمريكا اشاره مي كند و مي نويسد "ايشان بطور صريح فرمودند كه هر كسي كه در فكر مصالحه با آمريكاست يا نادان است و يا از روي عمد چنين بحثي را مطرح مي سازد. ايشان فرمودند: من ديپلمات نيستم، من يك انقلابي هستم و سخن خود را صريح و مستقيم مي گويم." ايشان در ادامه فرموند هر كسي كه بخواهد سلطه آمريكا بار ديگر برقرار شود ملت ايران گلوي او را خواهند فشرد." 

اين تحليلگر آمريكائي در ادامه مقاله خود صريحا اذعان مي كند كه مقام معظم رهبري پيشنهاد باراك اوباما و شخص وي را "تحقير" كردند و مي افزايد "دولت اوباما به اين پيشنهاد اميد زيادي داشت، اما سخنراني اخير مقام معظم رهبري جمهوري اسلامي ايران نشان داد كه ايشان اوباما را تحقير كرده اند و تمايلي به مذاكره مستقيم ندارند." 

نويسنده در ادامه به فريبكاري آمريكا اشاره مي كند و مي افزايد "حتي انتخاب چاك هيگل بعنوان وزير دفاع جديد آمريكا كه اظهارات ضد ايراني نداشته است و خواهان مذاكره با ايران شده بود نيز نتوانست جمهوري اسلامي ايران را فريب دهد و آنان را به سازش متقاعد سازد." 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار