شصت و سه درصد مردم فرانسه معتقدند دولت اين کشور ورشکسته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني ووا دلا روسي ؛ طبق نظرسنجي که هفته گذشته منتشر شد شصت و سه درصد مردم فرانسه معتقدند دولت اين کشور ورشکسته است.

ميشل سپن وزير کار فرانسه هم در گفتگو با يک شبکه راديويي اعلام کرد دولت فرانسه دولتي کاملا ورشکسته است.اگر شصت و سه درصد مردم فرانسه معتقدند دولت اين کشور ورشکسته است در مقابل سي و سه درصد ديگر مردم فرانسه چنين عقيده اي ندارند. در ميان اين سي و سه درصد به طور قطع کارمندان دولت هم که روز پنج شنبه در تظاهراتي افزايش دستمزدها را خواستار شده بودند، حضور دارند. 

علاوه بر اينکه دستمزد کارمندان دولت طي سه سال گذشته افزايش نيافته است، از دستمزد کارمندان بخش خصوصي نيز بسيار کمتر است. کارمندان و بخش خصوصي با پرداخت ماليات در واقع دستمزد کارمندان دولت را مي پردازند.در مجموع بايد گفت هنوز سي و سه درصد مردم فرانسه بر اين باورند که دولت مي تواند سالانه چهل درصد آنچه را که به دست مي آورد براي کارمندان هزينه کند.

اما از سوي ديگر مي توان دريافت شصت و سه درصد مردم فرانسه قادرند تحليل هاي اقتصادي را در مورد ورشکستگي دولت جمع بندي کنند. در صورتي که دولت اعلام ورشکستگي کند موجب کمبود مواد غذايي، سوخت، دارو و امنيت مي شود و ميزان دزدي ها و بزهکاري ها افزايش مي يابد.اين همان مسائلي است که پس از اعلام ورشکستگي دولت هر روز در آرژانتين رخ مي دهد.



برچسب ها: فرانسه ، اولاند ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار