بدهي‌هاي شهروندان آمريکايي به بانک‌ها و ساير شرکت‌هاي اعطا کننده‌ي وام‌هاي دانشجويي به شدت افزايش يافته و به رکود جديدي رسيده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه ان بي سي ؛‌ ميگوئل آلماگوئر، طي گزارشي از شهر لس‌آنجلس در ايالت کاليفرنيا از افزايش شديد بدهي‌هاي دانشجويان آمريکايي خبر داد و گفت، مثلاً اشتريت شورليزانو، دانشجوي22 ساله‌ي فوق ليسانس در دانشگاه کاليفرنياي جنوبي، پيش از آنکه فارغ التحصيل شود و اولين شغل خود را پيدا کند، يکصد و شصت هزار دلار به شرکت‌هاي اعطاکننده وام‌هاي دانشجويي بدهي خواهد داشت. 
اين دختر دانشجو مي‌ترسد که با توجه به بازار ضعيف کار در آمريکا، اگر وي بلافاصله پس از فراغت از تحصيل نتواند، شغل مناسبي براي خود پيدا کند، او نيز به جمع بي‌سابقه‌ي فارغ‌التحصيلاني که از بازپرداخت وام‌هاي دانشجويي‌شان ناتوان شده و بسياري از آنان اعلام ورشکستگي کرده‌اند يا اقساط معوقه دارند و اکنون شمارشان به رکورد جديدي رسيده، بپيوندد. 

با توجه به روند صعودي هزينه‌هاي دانشگاهي در آمريکا، مجموع  بدهي‌هاي دانشجويان به بانک‌ها و ساير شرکت‌هاي وام دهنده به دانشجويان، به رقم بي سابقه‌اي رسيده که رکود تازه اي در اين زمينه به حساب مي‌آيد. اين رقم آنقدر سنگين است که از بدهي‌هاي مردم به ساير وام‌هاي در اين کشور نيز بيشتر شده است.

 مثلاً آمار رسمي نشان مي‌دهد که مجموع بدهي‌ها به وام‌هاي دانشجويي به رقم هشتصد و هفتاد ميليارد دلار رسيده است! اين در حالي است که مجموع بدهي‌هاي شهروندان آمريکايي به وام‌هاي مربوط به خريد خودرو، هفتصد و سي ميليارد دلار و مجموع بدهي‌هاي مردم آمريکا به کارت‌هاي اعتباري، ششصد و نود و سه ميليادر دلار است. تحقيقات جديد در آمريکا نشان داده که 33/2دهم درصد از دانشجويان سابق آمريکايي، اکنون به عنوان وامداران ريسکي (که احتمال ناتواني از بازپرداخت وام دارند) محسوب مي‌شوند، که تقريباً يک سوم از تمامي فارغ التحصيلان از دانشگاه‌هاي آمريکا را شامل مي شود. 

اسکات کوهن، تحليلگر اقتصاديِ اين شبکه گفت، تا حدود نيمي از تمامي فارغ‌التحصيلان جديد آمريکايي کاملاً بيکارند يا شغلي تمام وقت، با درآمد مکفي، نتوانسته‌اند براي خود پيدا کنند. از همين رو، اين مشکل، روندي به شدت فزاينده پيدا کرده و اين مسئله‌اي است که ما با آن روبرو هستيم و حتي براي تماميت اقتصاد آمريکا معضلي قابل توجه به حساب مي‌آيد. 



                              آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: بدهی ، آمریکا ، وام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار