دبير کل ناتو مدعي شد اين سازمان هيچ نقشي در عمليات نظامي در کشور مالي ندارد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ آندرس فوگ راسموسن دبير کل پيمان آتلانتيک شمالي ناتو در سخنراني خود در کنفرانس امنيتي مونيخ در حالي که از اقدام فرانسه در کشور مالي تقدير کرد و آن را سريع و موثر دانست گفت ناتو هيچ نقشي در اين عمليات ندارد و بحران مالي بايد با مشارکت نيروهاي آفريقايي حل شود.

آندرس فوگ راسموسن گفت من از اقدام سريع و موثر فرانسه بعنوان يک کشور عضو ناتو در کشور مالي استقبال مي کنم زيرا زماني که فرانسه عمليات خود را در مالي شروع کرد مرحله بسيار مهمي بود و در آن مرحله توانست از پيشروي هاي آينده تروريست ها در اين کشور جلوگيري کند.
دبير کل ناتو گفت من هيچ نقشي را براي ناتو در عمليات نظامي در کشور مالي متصور نيستم. مي توان درخواست کرد که شوراي امنيت سازمان ملل با تصويب قطعنامه اي زمينه را براي اعزام نيروهاي کشورهاي آفريقايي به کشور مالي فراهم کند و اين نيروها براي ايجاد ثبات در کشور مالي تلاش کنند.

دبير کل ناتو درباره روابط اين سازمان با روسيه هم گفت در ماه دسامبر نشستي ميان دو طرف برگزار شد که سرگئي لاوروف وزير خارجه روسيه هم در آن حضور داشت و در اين نشست برنامه کاري جديدي براي شوري روسيه و ناتو در سال دو هزار و سيزده تدوين شد. اين برنامه کاري شامل برخي پروژه هاي عملياتي است. وي گفت نشانه هايي مبني بر تمايل روسيه به حرکت رو به پيش مشاهده مي شود اما موضوع استقرار دفاع موشکي مهم ترين موضوع در روابط دوجانبه است.


                            آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: راسموسن ، مالی ، نظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار