نمايندگان پارلمان آلمان با اکثريت آرا طرحي را تصويب کردند که به موجب آن ماموريت نظاميان ارتش اين کشور در افغانستان تمديد مي‌شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ ماموريت نظامي ارتش آلمان در افغانستان در حالي تمديد مي‌شود که برلين در نظر دارد تا فوريه سال 2014 از شمار نيروهاي خود در افغانستان بکاهد. 

شمار نيروهاي بين المللي ناتو در افغانستان موسوم به ايساف (Isaf) هم اکنون صد هزار نفر است که دوسوم آن‌ها آمريکايي هستند. اين نيرو‌ها قرار است تا آخر سال 2014 از افغانستان خارج شوند. بعد از اين تاريخ، يعني بعد از سال دو هزار و چهارده، نيروهاي امنيتي و ارتش افغانستان با حمايت نظاميان آمريکايي، تامين امنيت کشور خود را برعهده خواهند گرفت. واشنگتن تاکنون اعلام نکرده است براي بعد از سال 2014 به طور دقيق چه تعداد نظامي آمريکايي در خاک افغانستان باقي مي‌مانند. اما باراک اوباما رئيس جمهوري آمريکا گفته است نيروهاي آمريکايي تنها در صورتي بعد از سال 2014در خاک افغانستان باقي مي‌مانند که به آن‌ها مصونيت قضايي داده شود.

 در راي گيري امروز چهارصد و سي و پنج نماينده به طرح تمديد حضور نيروهاي ارتش آلمان در خاک افغانستان راي مثبت، صد و يازده نماينده راي مخالف و سي و نه نماينده نيز راي ممتنع دادند. به موجب اين طرح، ماموريت نيروهاي ارتش آلمان در افغانستان تا فوريه سال دو هزار و چهارده تمديد مي‌شود. اما شمار آن‌ها با پانصد نفر کاهش به چهار هزار و چهارصد نفر خواهد رسيد. آلمان در همين راستا در نظر دارد شمار نيروهاي خود را تا فوريه سال2014، به سه هزار و سيصد نفر برساند. 

آلمان با شرکاي خود در ناتو به توافق رسيده است که شماره نيروهاي خود را تا آخر سال دو هزار و چهارده کاهش دهد. با اين حال برلين متعهد شده است که از سال دو هزار و پانزده به بعد شماري از نظاميان خود را در افغانستان براي انجام ماموريت‌هاي آموزشي و کمک به نيروهاي افغانستان حفظ کند. 

توماس دو مازيئر وزير دفاع آلمان بعد از اين راي گيري در گفتگو با خبرنگاران گفت ما مي‌دانيم که سربازان ما به تنهايي نمي‌توانند مناقشات نظامي و سياسي موجود در افغانستان را حل کنند. اما اگر نيروهاي ما در افغانستان نباشند نيز مذاکرات سياسي و توسعه اقتصادي در اين کشور راه به جايي نخواهد برد. ارتش آلمان در اوج حضور خود در افغانستان پنج هزار و سيصد و پنجاه نظامي در خاک اين کشور مستقر کرده بود. آلمان از نظر حضور نظامي در افغانستان بعد از آمريکا و انگليس در جايگاه سوم قرار دارد. پارلمان آلمان هر سال درباره تمديد نيروهاي نظامي اين کشور در افغانستان راي گيري مي‌کند. 


                                  آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
                                
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار