کاخ سفيد تلاش دارد ضعف اقتصادي آمريکا را به گردن جمهوريخواهان در کنگره اين کشور بيندازد و رسانه‌هاي بزرگ آمريکايي نيز اکثراً از فرافکني‌هاي دولت اوباما حمايت و از همان بهانه‌تراشي‌هاي کاخ سفيد پيروي مي‌کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني فاکس نيوز ؛ جي کارني، سخنگوي کاخ سفيد، تلاش کرد اعضاي جمهوريخواه در مجلس نمايندگان آمريکا را در رابطه با انقباض اقتصاديِ غيرمنتظره‌ اخير آمريکا و منفي شدن نرخ رشد اقتصادي اين کشور در سه ماهه آخر سال گذشته ميلادي، مقصر جلو دهد. 

جيم پيکرينگ، تحليلگر سياسي فاکس نيوز  در اين خصوص گفت: البته روشن است که جمهوريخواهان مسئول تمامي اين مشکلات اقتصادي در آمريکا هستند. نرخ منفي رشد اقتصادي خبري بزرگ است، زيرا کاملاً ناقض داستان‌هايي است که باراک اوباما در خلال سخنراني مراسم تحليفش گفته و مدعي شده بود که همه چيز در اقتصاد آمريکا خوب است و لذا از اين پس ما مي‌توانيم به مسائل ديگري مانند حقوق همجنس‌بازان يا مسئله گرمايش زمين بپردازيم.  در حالي که روزنامه واشنگتن پست اين خبر اقتصادي را تيتر اول خود قرار داده بود، شبکه ان بي سي نيوز  اصلاً در اخبار شامگاهيِ خود به اين خبر اشاره نکرد و شبکه اي بي سي نيوز نيز اين خبر را در ميان اخبارِ مربوط به افزايش شاخص سهام بازار بورس نيويورک، مدفون ساخت. 

 ما در صبح روز جمعه همچنين متوجه شديم که نرخ بيکاري در آمريکا به ميزان کمي افزايش يافته است. خوان ويليامز، يکي ديگر از تحليلگران سياسي فاکس نيوز، در اين خصوص گفت، اقتصاددانان تلاش مي‌کنند توجيهاتي براي اين پديده بياورند و مثلاً مي‌گويند، علت افزايش بيکاري، کاهش هزينه‌ها و بودجه‌هاي نظامي آمريکا بوده که از ميزان اشتغال‌زايي در اين کشور، در مقايسه با شمار متقاضيان کار، کاسته است. در عين حال، به نظر من بهترين روش، به‌جاي توجيه و تفسير اين خبر، همان روشي است که روزنامه واشنگتن پست انتخاب کرد و آن را به عنوان اولِ اين روزنامه تبديل کرد تا باعث جلب نظر همگان به اين مشکلِ مهم اقتصادي بشود.  به نظر من بسياري از بنگاه هاي رسانه‌اي آمريکا، تحت لواي اين که ما مي‌خواهيم منصفانه و متوازن گزارش بدهيم، در حقيقت، به يک خبر مهم کشورمان پوشش خبري کافي و مناسب ندادند. 

 جالب اينجا است که باراک اوباما در طول چهار سال اول رياست جمهوري‌اش، تمامي مشکلات را به گردن رئيس جمهور قبلي (جرج بوش) مي‌انداخت، اما حالا که خودش به دور دوم رياست جمهوري رسيده، مشکلات را به گردن چهار سال اول حکومت خودش نمي‌اندازد، بلکه جمهوريخواهان را در کنگره آمريکا مقصر جلوه مي دهد. 

ريچارد گِرنل، سخنگوي چهار نماينده اخير آمريکا در سازمان ملل که در اين ميزگرد شرکت کرده بود، در اين‌باره گفت، بهانه‌تراشي‌ها و فرافکني‌هاي کاخ سفيد، غيرقابل باور است. از آن عجيب تر اين که رسانه‌هاي آمريکايي نيز گويي اين را وظيفه خود مي‌دانند که از تاکتيک‌هاي کاخ سفيد پيروي کنند و همان بهانه‌تراشي‌ها را براي مردم آمريکا مطرح کنند.  مسئله غم‌بار در اين رابطه اين است که مثلاً هنگامي که نرخ بيکاري در آمريکا افزايش پيدا مي‌کند و به رقم هفت و نه دهم درصد مي‌رسد، رسانه‌هاي آمريکايي به جاي اعلام رقم اصليِ‌ نرخ بيکاري، اعلام مي‌کنند: نرخ بيکاري در آمريکا «زيرِ هشت درصد» است.

                                  آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار