مردم سوریه خواستار پاسخ قاطعانه به حمله جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی به یک مرکز تحقیقات علمی در حومه دمشق شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه المنار ؛ بیشتر مردم سوریه توافق نظر دارند که این کشور باید پاسخ دردناکی به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به مرکز جمرایا بدهد.سوری ها درک می کنند دشمن صهیونیستی با سوء استفاده از شرایط امنیتی کنونی در این کشور فهرست اهدافی را از مراکز علمی، فرماندهان نظامی و دانشمندان سوری تهیه کرده است.

یک شهروند سوری گفت:باید پاسخ عملی به این اقدام اسرائیل بدهیم. نه اینکه به جنگنده های اسرائیلی اجازه دهیم آزادانه در منطقه هر کاری می خواهند انجام دهند و حریم هوایی سوریه و لبنان را نقض کنند. باید به حملات اسرائیل به سودان، لبنان و سوریه پایان داده شود.دیگر شهروند سوری گفت:هیچ انسان عاقلی نمی پذیرد که دشمن به کشورش حمله کند. این مسئله خط قرمز است.

پیرمرد سوری خاطر نشان کرد:همه ما چه طرفداران نظام و چه مخالفان آن چه در داخل و چه در خارج باید در این شرایط با یکدیگر متحد شویم تا از سرزمین کشورمان دفاع کنیم.دیگر شهروند سوری گفت:من در مسایل سیاسی دخالت نمی کنم، اما می دانم که اسرائیل دشمن ماست.

در ادامه این گزارش آمده است: مقامات سوری و بسیاری از شهروندان این کشور حمله هوایی جنگنده های اسرائیل به مرکز تحقیقات علمی در حومه دمشق را با آتش زدن مرکز تحقیقات علمی حلب مرتبط می دانند زیرا گروههای تروریستی پیش از این در عملی کردن کامل برنامه های صهیونیستها در دمشق و حومه آن ناکام ماندند.

عمر اوسی رئیس کمیسیون آشتی مجلس سوریه به المنار گفت:این جنایت اسرائیل پس از به بن بست رسیدن گروههای تکفیری و تروریستی عملی شد که تاکنون هیچ موفقیت تاکتیکی یا راهبردی نداشته اند.اسرائیل پس از آنکه درک کرد راه حلی برای بحران سوریه در عرصه بین المللی در حال شکل گیری است، تلاش می کند در مسیر این راه حل مانع تراشی کند. مخالفان ملی گرا در داخل سوریه به نوبه خود از ارتش این کشور خواستند به تجاوز رژیم صهیونیستی پاسخ دهد، زیرا حاکمیت این کشور را نقض کرده است.حسن عبدالعظیم رئیس هیات هماهنگی ملی مخالفان سوریه به المنار گفت:این حمله تجاوز صهیونیستی به کشور و ملت سوریه بود و ما در هیات هماهنگی ملی سوریه این تجاوز را محکوم می کنیم و خواهان پاسخ قاطعانه به آن هستیم زیرا اسرائیل از بحران در سوریه سوء استفاده می کند.

 

                                
برچسب ها: سوریه ، حمله ، قاطع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار