دیدار مفتی اعظم سوریه با دبیر شورای عالی امنیت ملی، دیدار وزیر امور خارجه عمان با جلیلی، دیدار ولایتی با رئیس جمهور پاکستان، سفر امیرعبداللهیان به اردن، برگزاری بیست و ششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، تکذیب خبر انفجار در فردو و... مهم‌ترین عناوین هفته گذشته سیاست خارجی بود.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین عناوین خبری حوزه سیاست خارجی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:
 
 
احمد بدرالدین حسون مفتی اعظم سوریه عصر روز پنجشنبه با دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفتگو کرد.

روابط اقتصادی ايران و پاکستان باید بیش از پیش گسترش یابد
 
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: پیوندهای بسیاری بین دولت ایران و پاکستان وجود دارد که ظرفیت‌های بزرگی را برای همکاری 2 کشور در عرصه‌های مختلف دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی به‌وجود آورده است.
 
 
وزیر مشاور در امور خارجه عمان عصر امروز با سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفتگو کرد.
 
 
مشاور مقام معظم رهبری و دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی، بعد از ظهر امروز با رئیس جمهور پاکستان دیدار و گفتگو کرد.
 
 
وزير امور خارجه عمان گفت: جمهوري اسلامي ايران کشوري محترم و داراي تاريخ و مبارزه طولاني بوده و نقش موثري در حل بحران‌هاي منطقه‌اي دارد.
 
 
وزير امور خارجه کشورمان روابط جمهوري اسلامي ايران با عمان را در سطحي بسيار گسترده دانست و گفت: مقامات اين کشور بنا به درخواست ما به بسياري از مسائل ورود پيدا کرده و با درايت آنها را حل کرده‌اند.

زمان و مکان مذاکرات مشخص نيست/آمادگي قزاقستان، تركيه، سوئد و سوئيس براي ميزباني مذاكرات
 
وزير امور خارجه کشورمان گفت: هنوز زمان و مکان مذاکرات ايران با گروه 1+5 مشخص نيست و طرف غربي تا به امروز پيشنهاد ايران مبني بر تعيين قاهره به عنوان مکان مذاکره را نپذيرفته است.
 
معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه جمهوری اسلامی به منظور دیدار با مقامات اردنی به این کشور سفر کرد.
 
 
كتاب‌هاي "مدارك فقه اهل سنة علي منهج وسايل الشيعة" و "فقه الوفاق" در حاشیه اختتاميه بيست و ششمين كنفرانس وحدت اسلامي رونمايي شد.
 
 
اندیشمندان اسلامی پس از پایان بیست و ششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با صدور بیانیه‌ای بر ضرورت ارائه راهکارهای عملی و اجرایی در راستای ایجاد تقریب مذاهب اسلامی و تشکیل امت واحده اسلامی تاکید کردند.
 
 
کميسيون‌هاي مختلفي با موضوع بررسي وحدت اسلامي در بيست و ششمين کنفرانس وحدت اسلامي در حال برگزاري است.
 
 
دبير کل مجمع جهاني اهل بيت(ع) گفت: مجمع تقريب مذاهب اسلامي منشور وحدت را پيشنهاد کرده و بيش از 3 هزار نفر آن را امضا کردند و اين تکليف ما است که فعاليت خود را در زمينه پيوند ميان مسلمانان قوت بخشيم.
 
 
قائم‌مقام رییس سازمان انرژی اتمی ضمن تکذیب خبر انفجار در تاسیسات فردو گفت: تاسیسات فردو هیچ‌گونه انفجاری به خود ندیده است.
 
 
در بيست و ششمين اجلاس بين‌المللي وحدت اسلامي، از سوي رئيس دانشگاه تمدن اسلامي لبنان، دکتراي افتخاري به رئيس‌جمهوري کشورمان اهدا شد.
 
 
دبيركل سابق مجمع جهانی تقريب مذاهب اسلامی از سخنان رئیس جمهور کشورمان در جريان برگزاري کنفرانس بین‌المللی سران کشورهای اسلامی تقدير کرد.
 
 
سيد عمار حکيم رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق عصر امروز با دبير شوراي عالي امنيت ملي ديدار مي‌کنند.
 
 
رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان به منظور شرکت در بیستمین نشست سران اتحادیه آفریقا در رأس هیئتی سیاسی لحظاتی پیش عازم آدیس آبابا پایتخت اتیوپی شد.
 
 
رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا ضمن اعلام برگزاری بیست و دومین نشست شورای اجرایی و بیستمین نشست سران اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا پایتخت اتیوپی، از جمهوری اسلامی ایران دعوت کرد که در این اجلاس‌ها شرکت کند.
 
 
در مراسم باشکوه جشن پيامبر اعظم(ص) که بسياري از ميهمانان داخلي و خارجي حضور داشتند از تمبر یادبود ميلاد پيامبر گرامي اسلام(ص) و پرچم امت واحده رونمایی به عمل آمد که به رسم يادبود، شال و پيراهن‌هايي منقش به نشان پرچم امت واحده به ميهمانان اهدا شد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: فوردو ، کنفرانس ، صالحی ، جلیلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار