رئیس کمیته وحدت اسلامی با تاکید براینکه قرآن كریم اصولی دارد كه بر اساس آن می‌توانیم به صحت یا نادرست بودن متون فقهی پی ببریم، گفت: افراط‌گرایی و تعصب از موانع اصلی ایجاد وحدت و همدلی در دین اسلام است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، محمد الدسوقی استاد دانشگاه قاهره و رئیس كمیته وحدت اسلامی در بیست و ششمین كنفرانس بین المللی وحدت در اختتامیه این نشست به ارائه گزارش نتایج این كمیته پرداخت.

وی با بیان اینكه موضوع این كمیته در خصوص وحدت اسلامی و عناصر دولت اسلامی بود، اظهار داشت: مشكل بزرگی كه مسئله تقریب را با مخاطره مواجه كرده این است كه ما یك نادانی فقهی داریم و افرادی كه علم فقه و شریعت را می‌آموزند اساس و اصول آن را نمی‌دانند.

محمد الدسوقی با تاكید براینكه عدم ادراك صحیح برخی فقها از مسائل دینی و شریعت منجر به اختلاف میان مذاهب اسلامی شده است، تصریح کرد: همه علما یك میراث ارزنده‌ای برای ما به ارث گذاشته‌اند اما این به این معنا است كه این نظرهای فقهی نمی‌تواند قدسیت و جایگاه متون اصلی فقهی قرآن و سنت را داشته باشند.

وی  ادامه داد: نقطه نظرات متفاوت بدین معنا نیست كه تعصب و طرفداری غیر منطقی از مذهب خود و دیگران داشته باشیم بلکه ‌مردم باید بدانند كه فقه، وحی منزل نیست و اختلاف بین علما در متونی است كه ممكن است چندین استنباط داشته باشد،.

این استاد دانشگاه قاهره با تاکید براینکه قرآن كریم اصولی دارد كه بر اساس آن می توانیم به صحت یا نادرست بودن متون فقهی پی ببریم، خاطرنشان کرد: افراط‌گرایی و تعصب از موانع اصلی ایجاد وحدت و همدلی در دین اسلام است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار