امام جمعه نجف اشرف گفت: وحدت میان مذاهب در عراق بیانگر رفتار سالم میان مذاهب اسلامی است اما متاسفانه امروزه این وحدت مورد هدف قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام سیدصدرالدین قبانچی، امام جمعه نجف اشرف طی برگزاری کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با اشاره به اوضاع داخلی عراق گفت: امروزه عراق مورد تهدید قرار گرفته و این کشور با خطر مهمی مواجه است چراکه این تهدید می‌تواند امنیت یک شهروند عراقی را زیر سؤال ببرد.

وی افزود: در کشور عراق شاهد وحدتی مثال‌زدنی میان مذاهب شیعه و سنی هستیم چراکه این وحدت در طول تاریخ موفق به ایستادگی در برابر انگلیس شده است.

حجت‌الاسلام قبانچی ادامه داد: وحدت میان مذاهب در عراق بیانگر رفتار سالم میان مذاهب اسلامی است اما متاسفانه امروزه این وحدت مورد هدف قرار گرفته است.

وی با تاکید بر فتنه‌انگیزی دشمنان علیه مذاهب اسلامی تصریح کرد: برخی از کشورهای مرتجع عربی تلاش می‌کنند با ایجاد اختلاف شیعه و سنی را علیه یکدیگر تحریک کنند.

حجت‌الاسلام قبانچی با بیان اینکه مسلمانان باید هشیار باشند که فریب فتنه‌گران را نخورند، اظهار داشت: باید تمامی مسلمانان دست در دست یکدیگر شعار انسجام و همبستگی سر بدهند.

امام جمعه نجف اشرف در پایان خاطرنشان کرد: ما باید با منطق و عقلانیت عمل کنیم چراکه آمریکا و مزدوران همواره به دنبال فتنه‌انگیزی هستند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: عراق ، وحدت ، شیعه ، سنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار