نخست‌وزير سابق عراق با بيان اينکه ثروت‌هاي بسياري در کشورهاي اسلامي وجود دارد و ما بايد از آن‌ها به نفع اسلام استفاده کنيم، گفت: مشکلات کشورهاي اسلامي با وحدت و ادبيات وحدت اسلامي حل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، "ابراهيم جعفري" نخست وزير سابق عراق در بيست و ششمين اجلاس بين‌المللي وحدت اسلامي ضمن تبريک سالروز ميلاد پيامبر گرامي اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) گفت: ايمان فرآيندي است که آغاز آن از قلب و دل انسان‌ها بوده و پس از آن مفاهيم محبت و دوستي مي‌رسد و ما بايد همواره براساس اين مسئله گام برداريم، چرا که دين اسلام، غير از محبت و دوستي نيست.

وي ادامه داد: پيامبر گرامي اسلام(ص) از طريق همين مهم، ايجاد وحدت ميان مسلمانان را شروع کرد و مهر خود را قلب‌هاي انسان‌ها قرار داد.

جعفري تأکيد کرد: ما بايد پيامبر گرامي اسلام(ص) را الگوي رفتاري و کرداري خود قرار دهيم، چرا که اگر با دل کار کنيم مي‌توانيم پيام خود را به ديگران برسانيم.

نخست‌وزير سابق عراق گفت: هدف ما بايد فکر، انديشه و قلوب انسان‌ها باشد؛ بايد با يکديگر مودت داشته باشيم و قرآن بر اين مسئله بسيار تاکيد کرده است.

وي اذعان داشت: دشمنان اسلام سعي دارند مسلمانان را نابود کنند و وحدت ميان آن‌ها را از بين ببرند، چرا که برخي از ارزش‌هاي اسلامي از بين رفته و دگرگون شده است.

جعفري بيان کرد: قرآن کريم مي‌فرمايد اسلام با فطرت انسان‌ها سازگار است و ما نيز بايد با گام برداشتن در اين مسير، پيام اسلام را با حکمت پيامبر در سراسر جهان گسترش دهيم.

نخست‌وزير سابق عراق اظهار داشت: بايد به جاي ديکتاتورهايي که به واسطه موج عظيم بيداري اسلامي از بين رفته‌اند چهره‌هايي بر سر کار بيايند که ادامه‌دهنده راه اسلام و قوت‌بخش وحدت اسلامي باشند. مشکلات کشورهاي اسلامي با وحدت و ادبيات وحدت اسلامي حل خواهد شد.

جعفري با بيان اينکه ثروت‌هاي بسياري در کشورهاي اسلامي وجود دارد و ما بايد از آن‌ها به نفع اسلام استفاده کنيم، افزود: بايد از ارزش‌هاي معنوي، فکري و اقتصادي بسياري که در اختيار داريم در راستاي وحدت امت واحده اسلامي استفاده کنيم.

وي گفت: ما هر نوع درخواست ملت عراق را تاييد مي‌کنيم و به آن‌ها مي‌گوييم که همه در خدمت ملت هستيم و آن‌ها نيز بايد با هوشياري مراقب فتنه‌ها باشند، چرا که ما با درخواست‌هاي آن‌ها موافقيم و به زودي درخواست‌هاي آن‌ها را اجرايي خواهيم کرد.

جعفري در پايان خاطرنشان کرد: اين اجلاس‌ها و کنفرانس‌ها نبايد تئوري باشد، بلکه بايد بر وحدت مسلمانان در موضع گيري‌هاي سياسي جهان و منطقه‌اي تاکيد کند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: وحدت ، اجلاس ، کنفرانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار