سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: شرط موفقيت در مذاکرات تنها يک رويکرد مناسب و به رسميت شناختن حقوق کشورها از جمله ايران است چرا که هيچ کس نمي‌تواند مانع از دستيابي کشورها به حقوق واقعي خود شود.

رامين مهمانپرست در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به تعويق افتادن مذاکرات ايران و 1+5 از سوي غرب گفت: تا زماني که کشورهاي غربي که در مجموعه گروه 1+5 حضور دارند تصور اشتباهي از نتيجه مذاکرات داشته باشند ما در مذاکرات از رسيدن به توافق دور خواهيم شد و چنين تصوري به نفع غرب نيست.

وي با بيان اين که بارها به کشورهاي غربي توصيه کرديم که با يک رويکرد مناسب به پاي ميز مذاکره بيايند تصريح کرد: شرط موفقيت در مذاکرات تنها يک رويکرد مناسب و به رسميت شناختن حقوق کشورها از جمله ايران است چرا که هيچ کس نمي‌تواند مانع از دستيابي کشورها به حقوق واقعي خود شود.
 
سخنگوي دستگاه ديپلماسي افزود: ما بايد در موضوعات مختلف به يک مشارکت جمعي برسيم و مشکلات منطقه‌اي و بحران‌ها را در عرصه بين‌الملل حل و فصل کنيم.

مهمانپرست با بيان اين که ايران بارها اعلام کرده‌ که به دنبال فعاليت‌هاي صلح آميز هسته‌اي در عرصه بين الملل است خاطر نشان کرد: ما تمام فعاليت‌هاي هسته‌اي خود را صلح آميز مي‌دانيم و صريحا اعلام کرديم که به معاهده NPT پايبند بوده و با هر گونه فعاليت‌هاي هسته‌اي نظامي مخالف هستيم.

وي خاطر نشان کرد: بالاترين مرجع رسمي کشور ما مقام معظم رهبري فعاليت‌هاي هسته‌اي نظامي را حرام اعلام کرده‌اند و همچنين ما  همواره برگزار کننده کنفرانس‌هاي خلع سلاح هسته‌اي در منطقه بوده‌ايم اما مقامات غربي در مقابل رژيم صهيونيستي که دارنده سلاح هسته‌اي در منطقه است سکوت اختيار کرده‌اند.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي در مورد زمان و مکان مذاکرات ايران و 1+5 ادامه داد: بحث مذاکرات ايران و 1+5 توسط جليلي دبيرشوراي عالي امنيت ملي کشورمان و تيم مذاکره کننده هسته‌اي صورت مي گيرد و ما پيشنهاد خود را به طرف غربي ارائه کرده‌ايم و هنوز زمان و مکان مذاکرات مشخص نشده است.

مهمانپرست خاطرنشان کرد: اگر طرف غربي با رويکردي مناسب و سازنده وارد مذاکرات با ايران شود در اين صورت مذاکرات موفقيت آميز خواهد بود.

انهای پیام/پ2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار