ادامه مذاکرات ایران و آژانس، انتصاب سفیر جدید ایران در مقدونیه، پیشنهاد برگزاری کنفرانس بین‌المللی مبارزه با تروریسم، تقدیم رونوشت استوارنامه سفیر جدید ایتالیا به صالحی، سفر امیرعبداللهیان به چین، برگزاری همایش "غزه نماد مقاومت" و... مهم‌ترین عناوین هفته گذشته سیاست خارجی بود.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین عناوین خبری حوزه سیاست خارجی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:
 
 
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید گفت: مسئله مبارزه با رژیم صهیونیستی و دفاع از ملت فلسطین برای ما موضوعیت و طریقت دارد و عین منافع ملی ما است.
 
 
رئيس کميسيون سياسي و امور بين‌الملل جمعيت دفاع از ملت فلسطين گفت: مقاومت نشان داد که می‌توان باور شکست ناپذیری دشمن را تغییر داد، لذا مهمترین عامل در امر پیروزی‌های اخیر و تغییر در منحنی شکست به پیروزی، در باورهای سیاسی، اجتماعی و دینی است.
 
 
دبير کل کنفرانس بين‌المللي حمايت از انتفاضه فلسطين گفت: فلسطينيان بايد محور مقاومت خود را در محدوده کرانه باختري به کار گيرند که اين وحدت در آينده‌اي نزديک نتيجه بخش خواهد بود و بعد از کرانه باختري نوبت سرزمين‌هاي اشغالي و بعد از آن کل سرزمين فلسطين است.
 
 
تیم‌های مذاکره کننده ایران و آژانس پس از یک روز مذاکره تصمیم گرفتند، گفتگوهای خود را فردا نیز ادامه بدهند.
 
 
به پیشنهاد وزیر امور خارجه کشورمان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در مقدونیه منصوب شد.
 
 
سفیر و معاون نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نیویورک پیشنهاد برگزاری کنفرانس بین‌المللی با حضور سران کشورها برای مقابله با تروریسم را مطرح کرد.
 
 
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اقدام تروریستی حمله به دانشگاه حلب در سوریه که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از دانشجویان این دانشگاه شد را به شدت محکوم کرد.
 
 
سفیر جدید ایتالیا در ایران رونوشت استوارنامه خود را تقدیم وزیر امور‌خارجه کشورمان کرد.
 
 
معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه كشورمان برای مذاكره با مقامات چینی درباره تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی دوشنبه‌شب عازم چین شد.
 
 
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: نخست‌وزیر سوریه فردا در راس هیات عالی‌رتبه به تهران می‌آید.
 
 
چهارمین همایش بین‌المللی "غزه نماد مقاومت" صبح پنج‌شنبه با حضور وزیر کشور دولت قانونی فلسطین و شخصیت‌های داخلی و خارجی در تهران برگزار خواهد شد.
 
 
به پیشنهاد وزیر امورخارجه کشورمان، کریمی سرکنسول ایران در قندهار شد.
 
 
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان انفجارهای روز پنجشنبه در پاکستان را به شدت محکوم کرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار