گزارشات رسيده از يك وبلاگي كه در حوزه سياست هاي خارجي آمريكا مقاله منتشر مي كند حاكي از آن است كه "جو بايدن" معاون رئيس جمهوري آمريكا و "تام دانيلون" مشاور شوراي امنيت ملي آمريكا به منظور بحث بر سر مسائل هسته اي با مقامات روسي مذاكره خواهند كرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از صداي روسيه، در اين گزارش آمده است كه بايدن در هفته جاري در مونيخ با "سرگئي لاوروف" وزير امور خارجه روسيه ديدار خواهد كرد و "تام دانيلون" مشاور شوراي امنيت ملي آمريكا نيز ماه آينده براي آغاز دور جديد مذاكرات هسته اي با مقامات روس به مسكو سفر خواهد كرد.

چهار سال از آخرين نشست روسيه و آمريكا براي بحث در مورد مسائل هسته اي كه در مونيخ برگزار شده بود مي گذرد و اين نخستين باري است كه از آن زمان بايدن از ابراز تمايل واشنگتن به منظور بهبود روابط آمريكا و روسيه كه از دوران زمامداري جورج دابليو بوش آسيب ديده بود سخن گفته است.

در اين ميان برخي از نمايندگان كنگره آمريكا نيز اظهار نگراني نموده اند كه احتمال نرمش و انعطاف پذيري بيش از حد نمايندگان آمريكا در مذاكرات هسته اي با طرف روسي وجود خواهد داشت.

مايك راجرز" رئيس كميته نيروهاي مسلح مجلس آمريكا نيز در مقاله اي در همان وبلاگ نوشته است "تام دانيلون" مشاور شوراي امنيت ملي دولت اوباما، قصد دارد تا نامه اي شخصي از سوي اوباما را به پوتين منتقل سازد كه در آن اوباما اظهار داشته كه "خواهان كاهش ميزان سلاح هاي آمريكائي و حتي شايد توافق كامل آمريكا با روسيه بر سر برنامه دفاع موشكي است."


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار