کاخ سفید و پس از آن روزنامه صهیونیستی "هاارتص" اذعان می کنند که شایعه انفجار نیروگاه فردو آن قدر بی پایه و اساس است که نمی توان به هیچ وجه آن را تایید کرد ولی در اینجا این سوال در ذهن شکل می گیرد که فرد سازنده این شایعه کیست؟

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از هاآرتص، طبق شایعه مطرح شده انفجار در نیروگاه "فردو" باعث وارد شدن آسیب به بسیاری از سانتریفیوژ ها و گیر افتادن 240 نفر از کارکنان آن تاسیسات در زیر زمین شده که تلاش برای نجات آنان در جریان است ! براستی دلیل طرح چنین شایعاتی چیست؟

هاارتص در ابتدای گزارش خود می نویسد "طی دو روز گذشته در فضای مجازی جهانی هیاهوی بسیاری در مورد شایعه انفجار در "فردو" به راه افتاده است. در این شایعه ادعا شده که آسیب های بسیاری به تاسیسات وارد آمده است و 240 نفر از کارکنان در زیرزمین گیر افتاده اند و هنوز عملیات نجات آنان ادامه دارد. هاارتص در این مورد گمانه زنی می کند که آیا صحت این ادعا صحیح است یا خیر؟"  
 
هاارتص با اذعان به واهی بودن این ادعا می افزاید "مشکل اساسی در اینجاست که هیچ منبع موثقی این گزارش را تایید نکرده است، منبع قابل اعتمادی برای تایید آن وجود ندارد، مقامات ایرانی هم که آن را تکذیب کرده اند. در رژیم صهیونیستی نیز این تنها روزنامه "یدیعوت آحارونوت" بود که در این مورد داستان خود را مطرح کرد. مقامات اطلاعاتی در سرتاسر جهان نیز خود را از این شایعه دور نگه داشته اند و در مورد آن اظهارنظر جدی ای ابراز نداشتند. حتی در اوایل صبح روز دوشنبه نیز رسانه های بین المللی با طرح این شایعه قادر نبودند تا جزئیات بیشتری برای تایید صحت آن مطرح سازند." 

هاارتص ادامه می دهد "تایمز چاپ لندن در گزارش خود مدعی شد که "مقامات صهیونیست" اطلاعاتی دارند که ثابت می کنند این اتفاق در فردو روی داده است اما رژیم صهیونیستی اظهار داشته که هنوز تحقیقات در این مورد در حال انجام هستند ! رسانه های آمریکائی نیز اعلام کردند که در صحت این شایعه تردید دارند و در نهایت معاون رئیس کمیسیون انرژی هسته ای جمهوری اسلامی ایران یکشنبه شب این شایعه را تکذیب کرد." 

هاارتص در ادامه به هویت شخص سازنده این شایعه اشاره می کند و می گوید "شاید هویت این فرد جالب بوده باشد او که خود را با نام مستعار "رضا کهلیلی" معرفی کرده یک ایرانی فراری از آن کشور است. وی شایعه این انفجار را درست در زمانی اعلام کرد که انتخابات رژیم صهیونیستی در حال انجام بود و رسانه های جهانی بر این موضوع تمرکز نموده بودند. رضا کهلیلی خود بارها از سوی راست گرایان رژیم صهیونیستی و نئومحافظه کاران آمریکائی مورد حمایت قرار گرفته است و برای وی کنفرانس هایی برگزار کرده اند. علت این مسئله مبهم نیست. این ایرانی فراری از ایران دو سال گذشته به مناسبت انتشار کتابش تحت عنوان "زمانی برای خیانت" مسائلی را در مورد ایران ادعا کرد که بطور شگفت انگیزی منطبق با نظرات نتانیاهو درباره جمهوری اسلامی ایران بود.  
کهلیلی در مصاحبه ای تلفنی با روزنامه "هاارتص" که در آن از دستگاهی برای تغییر صدا استفاده کرده است تاکید می کند که اطلاعاتش صحت دارند و آنان را بر پایه "چندین منبع موثق منتشر کرده است ! 

هاارتص در ادامه در توصیف زندگی خیانت کارانه خلیلی می افزاید "خلیلی در آمریکا تحصیل کرده بود و پس وقوع انقلاب اسلامی به ایران بازگشت. اما مدتی بعد اعتقادات خود را از دست داد و به جاسوس سازمان سیا تبدیل شد. در پایان دهه 80 میلادی وی از ایران فرار کرد و به همراه خانواده اش به آمریکا رفت. وی هم اکنون در نشست ها صورت خود را نشان نمی دهد." 

هاارتص به بی پایه و اساس بودن ادعای کهلیلی اذعان می کند و می گوید "هیچ گونه شواهد قوی ای وجود ندارند که ثابت کنند ادعای وی صحت دارد. اگر وی راست می گوید و یک هفته گذشته انفجاری مهیب در فردو روی داده است چرا هیچ از تصاویر ماهواره ای چنین چیزی را نشان نداده اند؟ اگر 240 تن از کارکنان آن تاسیسات در آنجا گرفتار شده اند چرا هیچ نگرانی ای نسبت به وضعیت آنان در شبکه های اجتماعی مطرخ نشده است؟ ده ها هزار نفر از ایرانیان به اینترنت دسترسی دارند اما هیچ حرفی در این باره نزده اند."

هاارتص با اذعان به عدم تخلف ایران از قوانین بین المللی در مورد برنامه هسته ای اش می نویسد "سازمان های سیا، موساد و ام آی سیکس انگلیس در حال جنگی اطلاعاتی با ایران هستند اما واقعیت آنست که آنان هنوز نتوانسته اند تخلفی از سوی ایران را کشف کنند و فعالیت های هسته ای ایران تحت نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی است، غربی ها نیز در پی متقاعد کردن ایران برای حل مسالمت آمیز مناقشه هسته ای اش هستند حال چه دلیلی دارد که به چنین خطر بزرگی دست بزنند؟" 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار