شبکه آمريکايي تهديدهاي کره شمالي براي انجام دادن آزمايشهاي موشکي و هسته اي را خطري جدي براي آمريکا توصيف کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، شبکه تلويزيوني اي بي سي نيوز در گزارشي اعلام کرد کره شمالي که خطرناکترين کشور جهان است دو روز پيش تهديد جديدي مطرح کرد که هدف آن به صورت مستقيم متوجه آمريکا است. اين کشور پيچيده که ديکتاتور جوان مرموز بر آن حکومت مي کند اعلام کرده است مي خواهد آزمايش هسته اي انجام بدهد و گوشي را به دست آمريکا بدهد. سوال مطرح اين است که اين تهديد جديد کره شمالي تا چه اندازه جدي است؟
مارتا راداتز خبرنگار ارشد بين المللي شبکه در اين خصوص گفت: آمريکا به کره شمالي هشدار داده است که اين آزمايش هسته اي را انجام ندهد . به گفته مقامات واشنگتن، اين اقدام کره شمالي اشتباه خواهد بود و سبب تحريک طرفهاي ديگر خواهد شد بدون آنکه نيازي به اين کار باشد. اما ظاهرا اين هشدارهاي آمريکا سبب تحريک هرچه بيشتر رهبر جوان کره شمالي شده است. قبلا اميدهايي وجود داشت مبني بر اينکه کيم جونگ اون، رهبر جوان کره شمالي از پدرش که قبلا رهبر اين کشور بود کم خطرتر باشد. اما باتوجه به سخناني که وي اخيرا مطرح کرده است اميدهاي مذکور کاملا نقش بر آب شده است. اين رهبر بيست و اندي ساله کره شمالي ظاهرا نقش جديد خودش را ايفا مي کند. وي به صورت مستقيم آمريکا را به چالش کشيده است. اين کشور منزوي به جهانيان هشدار داده است که بزودي سلاح هسته اي جديدي آزمايش و موشک دوربردي را پرتاب خواهد کرد. مقامات کره شمالي تصريح کرده اند هدف آزمايشهاي موشکي و هسته اي اش آمريکا است که آن را دشمن قسم خورده پيونگ يانگ مي دانند.
جوزف سيرين سيوني کارشناس مسائل هسته اي در آمريکا در اين باره گفت: رهبر جديد کره شمالي با اينگونه اقدامات تلاش مي کند نشان بدهد که نمي توان او را ناديده گرفت.
راداتز افزود: شب گذشته نشانه هايي در اين کشور منزوي مشاهده شد مبني بر اينکه کره شمالي براي آزمايش هسته اي آماده شده است. کره شمالي براي نخستين بار در سال دو هزار و شش ، آزمايش بمب هسته اي انجام داد. براوردها حاکي از آن است که در حال حاضر در اين رژيم منزوي حدود دوازده سلاح هسته اي وجود دارد. آزمايش دوم بمب کره شمالي در سال دو هزار و نه بود. قدرت اين بمب کره شمالي نصف بمب اتمي بود که در هيروشيما استفاده شد. بررسي ها نشان مي دهد استفاده از چنين بمبي مي تواند محله منهتن نيويورک را با خاک يکسان کند.با اين اوصاف، سوال مطرح اين است که کره شمالي تا چه اندازه واقعا خطرناک است. گفته مي شود برد موشکهاي کره شمالي در بهترين صورت به شش هزار مايل مي رسد و مي تواند منطقه هاوايي آمريکا را قرار بدهد. اما کره شمالي فاقد يک بخش حياتي در اين برنامه است که عبارتست از ساخت بمب اتمي به ابعاد کوچک به صورتيکه بتوان آن را روي موشک سوار کرد و آن را به سمت دشمن شليک کرد. اين ديدگاه وجود دارد که کره شمالي هنوز  سالها با رسيدن به اين توانايي فاصله دارد. کشوري که شعارهاي ضدآمريکايي سر مي دهد و  هنوز براي تامين غذاي مردم خود مشکل دارد، به صورت مستمر تلاش مي کند تا به تهديدي بزرگتر تبديل شود. بي ترديد، يکي از بزرگترين چالشهايي که وزير امورخارجه بعدي آمريکا بايد با آن مواجه شود همين مسئله کره شمالي است. سناتور جان کري براي تصدي اين مسئوليت معرفي شده است. روند بررسي صلاحيت جان کري در کنگره ادامه دارد. به گفته جان کري، چين در حال حاضر با آمريکا درباره ايران همکاري مي کند و  درباره کره شمالي و ديگر کشورهاي واقع در خاور دور نيز مي توان اقدامات بيشتري درقالب همين همکاري انجام داد. به هرحال، با تهديدهاي جديدي که کره شمالي مطرح کرده جهان خطرناکتر شده است.


برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، کره ، شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار