مطبوعات فرانسه روز دوشنبه اعلام کردند گروه مسلحي که به دستور مختار بالمختار به تاسيسات گازي ان أميناس الجزاير حمله کردند ، به حملات ديگري به منافع غربي ها به ويژه فرانسه تهديد کردند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه  ، جليبيب (با نام اصلي حسن ولد خليل) ، سخنگوي اين گروه مسلح در گفتگويي تلفني با  هفته نامه فرانسوي پاري ماچ اعلام کرد نه تنها نوکران فرانسه ، بلکه خود فرانسه ، صليبي ها و يهوديان صهيونيست سزاي حمله خود را به مسلمانان شمال مالي خواهند ديد.
اين سخنگو گفت عمليات ان أميناس تا نود درصد موفقيت آميز بود زيرا توانستيم تنها با چهل نفر ، به تاسيساتي راهبردي نفوذ پيدا کنيم که با هشتصد سرباز محافظت مي شد.
بنا به اعلام الجزيره ، در حادثه گروگانگيري ، سي و هفت خارجي با هشت مليت مختلف و يک الجزايري توسط يک گروه کماندوي سي و دو عضوي کشته شدند که بيست و نه عضو اين گروه در جريان عمليات کشته و سه تن آنها نيز بازداشت شدند.
 به نوشته پاري ماچ ، جليبيب گفت : اميدوارم که فرانسه توجه داشته باشد که دهها محمد مراح و خالد کلکال در فرانسه وجود دارد. حمله به ان أميناس شروع ماجراست.
محمد مراح پس از آن که در تولوز هفت تن را کشت ، در مارس2012  توسط پليس کشته شد. خالد کلکال نيز مسئول حملات تروريستي در خاک فرانسه در سال هاي نود بود.
 اين سخنگو افزود گروه بالمختار براي برگزاري مذاکرات با مقامات فرانسوي در تماس است ، مسئله اي که از سوي فرانسه تکذيب مي شود.
اين گروه توقف حمله فرانسه به شورشيان اسلامگراي مالي ، آزادي عمر عبدالرحمان معروف به شيخ نابينا  که به اتهام دست داشتن در حمله به مرکز تجارت جهاني در سال هزار و نهصد و نود و سه در آمريکا زنداني است و همچنين آزادي عفيه صديقي ، دانشمند پاکستاني که به اتهام تروريسم در آمريکا زنداني است ، خواستار هستند.
مختار بالمختار يا گروهش در روزهاي اخير چندين بار تهديد کرده اند اگر جنگ مالي متوقف نشود ، حملات ديگري سازماندهي خواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار