در حالي که شمال مالي به صحنه عمليات نظامي عليه شورشيان مسلح تبديل شده است ، دولت مالي از همسايه خود ، الجزاير ، درخواست کمک نظامي و مالي کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري ريانووستي ، روزنامه الخبر الجزاير روز چهارشنبه اين خبر را اعلام کرد و نوشت اين درخواست کمک به ويژه تامين تجهيزات ، خودروهاي نظامي و ديگر جنگ افزارها را شامل مي شود.
به نوشته اين روزنامه ، الجزاير در حال بررسي اين درخواست است و به احتمال زياد با آن موافقت خواهد کرد. مقامات الجزايري خواستار تعهد باماکو براي استفاده نکردن از تسليحات عليه غيرنظاميان جنبش أزواد هستند.
پس از سقوط رژيم معمر قذافي در ليبي ، شرايط مالي نيز دگرگون شد. سرازير  شدن طوارق که از حمايت قذافي برخوردار بودند ، به سمت شمال مالي ، گرايش هاي جدايي طلبانه را در اين کشور افزايش داد. اين مسئله نيز موجب شد شورشيان طوارق و اسلام گراهاي انصارالدين ، اواخر مه2012 ، اعلام استقلال کنند و دولتي تحت عنوان  دولت اسلامي أزواد  تشکيل دهند.
 دولت مالي که به تنهايي قادر به شکست شورشياني که بخش وسيعي از کشور را تحت کنترل خود درآورده اند ، نبود ، از فرانسه درخواست کمک کرد. فرانسه نيز در پاسخ به اين درخواست ، روز جمعه مداخله نظامي خود را در اين مناقشه آغاز کرد تا مانع پيشروي شورشيان به سمت باماکو ، پايتخت مالي شود.
الجزاير که در آغاز با سناريوي توسل به زور مخالف بود ، مرز خود را با مالي بست و به نيروي هوايي فرانسه اجازه داد تا بر فراز اين کشور پرواز کند.
برچسب ها: بین الملل ، مالی ، الجزایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار