مدير گاز رساني شركت ملي گاز ايران از اجراي گازكشي داخلي به 4 هزار و 500 مدرسه از مدارس شهري و روستايي در سطح كشور خبر داد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي شركت ملي گاز ايران، محمدرضا غروي با اعلام مطلب فوق گفت: بر اساس بند 10-3 قانون بودجه سال 91 مجلس شوراي اسلامي، شركت ملي گاز ايران از محل 50 ريال دريافتي عوارض جهت گازرساني به شهرها و روستاها با اولويت مناطق سردسير و نفت خيز درخصوص گازكشي داخل مدارس نيز اقدام نمايد كه بر اساس پاسخ دريافتي از سوي معاونت محترم راهبردي رياست جمهوري در تاريخ 91/08/16 و طبق برنامه هاي مصوب و تخصيص منابع با رعايت اولويت اهداف، برنامه هاي مذكور صورت خواهد پذيرفت.

مدير گازرساني شركت ملي گاز ايران، در مورد تاريخ شروع و چگونگي انجام كار گازكشي به مدارس تصريح کرد: با تشكيل اولين جلسه بين نمايندگان اين شركت و نمايندگان محترم آموزش و پرورش در تاريخ 91/07/15 و بحث تبادل نظر در خصوص چگونگي اجرا و تعداد مدارس مورد نياز و تصميمات جلسه مورخ 91/07/19 با نمايندگان وزارت آموزش و پرورش مقرر گرديد به لحاظ رعايت اصول ايمني و الزام شركت ملي گاز ايران مبني بر رعايت مبحث 17 مقررات ملي ساختمان در مكانهاي عمومي، مدارس، دانشگاه ها و ... مقرر شد تعداد مدارس مشمول بحث مذكور با قيد فوريت از سوي آموزش و پرورش اعلام شود.

غروي در اين رابطه اضافه كرد: در جلسه اي كه در مورخ 91/08/01 با نمايندگان آموزش و پرورش تشكيل گرديد تعداد 4 هزار و 500 مدرسه شهري و روستايي واجد شرايط اعلام كه بلافاصله با قيد فوريت ليست شركت هاي مطبوع ارسال تا اقدام لازم معمول نمايند.

مدير گازرساني شركت ملي گاز ايران اعتبار تخصيصي به اين امر را مبلغ 225 ميليارد ريال اعلام و اضافه كرد: با ابلاغ به تمامي شركت هاي گاز استاني در حال حاضر عمليات اجرايي با هماهنگي ادارات  كل آموزش و پرورش در حال اجرا است.

 غروي در پايان سخنان خود تأكيد كرد: با توجه به رسالت شركت ملي گاز ايران و وظيفه انسان دوستانه اي كه خداوند بزرگ در خلقت ما نهادينه كرده است اميدواريم با همت و تلاش تمامي پرسنل اين شركت و با همكاري هاي خوب همكاران در وزارت آموزش و پرورش هر چه زودتر عمليات اجرايي اين پروژه بزرگ به پايان برسد./س
برچسب ها: گاز ، مدرسه ، روستا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار