مدیر امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، از تشکيل کارگروهي برای تعیین جزییات آیین‌نامه طرح بخشودگی گاز بهای مصرفی مناطق حادثه دیده خبر داد.

محمدرضا غروي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه دولت برای کمک به زلزله‌زدگان خواستار بخشش گازبهای مصرفی این مناطق شده است، افزود: البته تاکنون جزییات این طرح مشخص نشده است.

وی با اشاره به این‌که بعد از اعلام این خبر توسط هیات دولت این مساله مطرح شد که آیا امکان بخشش گاز بهای مصرفی مناطقی که دچار سیل شده‌اند نیز وجود دارند، گفت: به همین دلیل نیاز بود که جزییات طرح بخشودگی گازبهای مصرفی مناطق حادثه‌ دیده تدوین شود.

مدیر امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با اعلام این‌که یک کارگروه برای تعیین جزییات آیین‌نامه طرح بخشودگی گاز بهای مصرفی مناطق حادثه دیده تشکیل شده است، گفت: این کارگروه مشخص می‌کند که بخشودگی گاز بها در چه فاصله‌ زمانی، به کدام دسته از مصرف‌کنندگان (بخش خانگی، تجاری و صنعتی) و کدام حوادث اعطا شود.

وي در مورد گازرساني به مناطق زلزله زده و مناطقي كه در اثر وقوع سيل دچار آسيب ديدگي گرديده اند گفت: در تمامي مناطق مذكور كه اسكان و كار ساخت و ساز به پايان رسيده است گازرساني به ساكنين مناطق ياد شده نيز انجام و به پايان رسيده و به مرور زمان و با اتمام ساخت و ساز نسبت به گازرساني مناطق تكميلي نيز سريعاً اقدام خواهد شد.

غروی افزود: هم‌چنین باید مشخص شود که بخشش گاز بهای مصرفی شامل کل مصرف می‌شود یا اینکه بخشی از آن را در بر می‌گیرد.

مدیر امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با اعلام این که گازرسانی به مناطق زلزله‌زده در کمترین زمان انجام می‌شود از تشکیل یک کارگروه برای تدوین آیین‌نامه‌ای برای مشخص‌کردن جزییات بخشش گاز‌بهای مناطق حادثه‌ دیده خبر داد.

وی افزود: تمامی روستاهای زلزله‌زده در آذربایجان شرقی که بازسازی شده‌اند و در آنها مردم ساکن شده‌اند گاز آنها نیز وصل شده است.

غروی خاطر نشان کرد: در باقی روستاهای آسیب‌دیده نیز در صورت بازسازی یا بازگشت ساکنان آن برای ادامه زندگی در کمترین زمان شرکت ملی گاز، گاز آنها را وصل خواهد کرد.
 
** بهره مندي938 شهر و بيش از 13 هزار روستاي كشور از نعمت گاز طبيعي

مدير گازرساني شركت ملي گاز ايران از بهره مندي 938 شهر و بيش از 13 هزار روستاي كشور از نعمت گازطبيعي خبر داد و افزود: عمليات گاز رساني به 64 شهر و 3 هزار روستاي ديگر در دست اقدام است كه تدريجا تا نيمه سال 92 به بهره برداري خواهند رسيد.

وي ادامه داد: در حال حاضر قريب 16 ميليون مشترك خانگي، تجاري و صنعتي تحت پوشش شبكه گاز هستند و ميزان روند مصرف گاز در سالجاري تقريباً مشابه سال گذشته است اما با شروع به فصل سرما اين روند افزايش يافته است.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران اظهار داشت: در سالجاري متوسط مصرف در كشور 369 ميليون متر مكعب در روز بوده است اما در آبانماه اين رقم به 433 ميليون متر مكعب در روز رسيد./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار