احتمال اتحاد بين حماس و فتح ، رژيم صهيونيستي را نگران کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني فرانس24 ؛ صدها هزار تن از هواداران جنبش فتح هفته گذشته به مناسبت چهل و هشتمين سالگرد تاسيس اين جنبش تجمع کردند. از سال دو هزار و هفت اين نخستين بار بود که حماس به هواداران فتح اجازه برگزاري چنين تجمعي را مي داد. حتي حماس در بيانيه اي به فتح تبريک گفت اما آيا اين نزديکي واقعي و صادقانه است يا صرفا وحدتي ظاهري است؟

صدها هزار پرچم فتح روز جمعه گذشته به مناسبت چهل و هشتمين سالگرد تاسيس فتح در سراسر غزه در دست فلسطينيان مشاهده مي شد.  حماس به تازگي دست دوستي به سوي فتح دراز کرده است. هنگامي که حماس در سال دوهزار و هفت کنترل غزه را در دست گرفت، هرگونه مراسم در حمايت از فتح ممنوع شد و طرفداران فتح از اين منطقه بيرون رانده شدند.

 پس از آن فتح در کرانه باختري قدرت را در دست گرفت. در ماه آوريل 2011 اين دو گروه تصميم گرفتند در قاهره پيمان آشتي ملي امضا کنند. اين اولين گام براي تنش زدايي بين دو گروه بود. سپس هر طرف از ديگري خواست براي مصالح فلسطين متحد شوند. خالد مشعل در ماه دسامبر در غزه حضور يافت. فتح نيز پيام مشابهي داده است. عباس روز جمعه گذشته گفته بود :«ما بايد درکنار هم متحد شويم و باهم پيش برويم تا پيروز شويم.احتمال اتحاد حماس و فتح اسرائيل را نگران کرده است. به گفته نتانياهو نخست وزير  اسرائيل،  پس از  چنين  اتحادي حماس ممکن است سريعا کنترل تشکيلات خودگردان را در دست گيرد.
برچسب ها: فتح ، حماس ، نگرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار