مصر در واکنش به خواسته يهوديان مصري مهاجر به فلسطين اشغالي مبني بر ضرورت دريافت ضرر و زيان از قاهره، از تل آويو خواست تا به دليل اشغال صحراي سينا و کشتار اسراي مصري در جنگ اعراب و اسرائيل ، 500 ميليارد دلار ضرر و زيان پرداخت کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي روزنامه المصريون ، مصر در گزارشي به سازمان ملل متحد ضمن اشاره به کشتار گروهي اسرا در پورسعيد و مناطق ديگر صحراي سينا به دست نظاميان اسرائيلي (در دوران جنگ مصر با اسرائيل) از تل آويو خواست تا با پرداخت خسارت اين زيان ها را جبران کند و حتي تهديد کرد اگر اين خواسته ها عملي نشود يا آنکه به اين پرونده توجه جدي نشود توافقنامه کمپ ديويد را ملغي خواهد کرد.
 مهاجران يهودي تبعه مصر در اسرائيل اخيرا از دولت مصر خواسته اند به دليل آنکه دارايي هايي  خود را در مصر رها کرده و وارد اسرائيل شده اند مستحق دريافت 60 ميليارد دلار ضرر و زيان هستند و دولت مصر بايد اين خسارت را پرداخت کند.
در همين حال برخي منابع خبر دادند بخش هايي از سازمان ملل متحد که مسئوليت رسيدگي به چنين پرونده هايي را بر عهده دارند در سکوت پيگير اين پرونده است تا آمريکا در آن مداخله نکند و مانع از تلاش هاي مصر براي به نتيجه رساندن اين پرونده نشود چنانچه مصر نيز در سکوت خبري اين پرونده را به سازمان ملل ارائه کرده است.
توحيد مجدي کارشناس امور اسرائيل در مصر مي گويد:‌ پرونده اي که دولت مصر در اين زمينه آماده کرده است شامل 750صفحه است که در ضميمه آن نقشه هاي جغرافيايي مصر و ويديوهايي از برنامه هاي کانال دوي اسرائيل وجود دارد که در آنها به صراحت از کشتار جمعي اسراي مصري به دست نظاميان اسرائيلي سخن به ميان آمده است.
عبدالفتاح حامد رئيس سازمان صلح و حقوق بشر خاورميانه درباره ادعاي يهوديان مهاجر مصري عليه قاهره گفت:‌ اين يهوديان به خواسته خود از مصر کوچ کرده اند و اجباري در مهاجرت آنان نبوده است ضمن اينکه دارايي هاي خود را  به خواست خود در مصر فروخته اند در نتيجه هيچ حقي براي مطالبه زيان از دولت مصر ندارند و حتي اگر به زور هم از کشور اخراج مي شدند چون اين پرونده مشمول مرور زمان شده است باز هم حق مطالبه زيان را ندارند.
محمد مصطفي حقوقدان مصري نيز گفت:‌اگر يهوديان مصر مقيم اسرائيل را در درخواست براي مطالبه زيان از قاهره محق بدانيم در نتيجه سرخپوستان آمريکا در مطالبه زيان از دولت کنوني اين کشور هم بايد حق داشته باشند چنانچه اسرائيل نيز بايد به دليل يهودي سازي قدس و آواره کردن فلسسطينيان به آسيب ديدگاه زيان پرداخت کند .
برچسب ها: بین الملل ، مصر ، تل آویو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار