يک عضو ارشد جنبش حماس اعلام کرد محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين در زمنيه پرونده آشتي ملي فلسطين از رژيم صهيونيستي و آمريکا دستور مي گيرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري الرساله نت ؛ يحيي موسي از رهبران بلند پايه حماس گفت:«  اراده محمود عباس درباره تکميل پرونده آشتي ملي فلسطين به خواست مقامات تل‌آويو بستگي دارد و به همين سبب عباس همواره در انتظار چراغ سبز رژيم صهيونيستي ، آمريکا ، کميته بين المللي چارجانبه صلح خاور ميانه و يا برخي کشورهاي منطقه براي ادامه گفتگوها درباره  پرونده آشتي ملي فراگير فلسطين  است ».

موسي تصريح کرد گفتگوها در زمينه پرونده آشتي ملي از سال گذشته به سبب  وتو و مخالفت آمريکا و اسرائيل متوقف شده است و اين امر مانعي براي ادامه حضور محمود عباس در گفتگوهاي آشتي ملي  است . مسئول حماس افزود همکاري و هماهنگي امنيتي شالوده اصلي همکاري و روابط بين تشکيلات خودگردان و تل آويو است و درصورتي که اين همکاري متوقف شود ، رژيم صهيونيستي هرگز  محمود عباس را به عنوان رئيس تشکيلات خود نخواهد پذيرفت .

 يحيي موسي تصريح کرد محمود عباس ازيک سو  وانمود مي کند  که براي تحت فشار قرار دادن  اسرائيل تلاش مي کند  اما در عوض همکاري امنيتي بين  عباس و دولت اسرائيل ، تشکيلات خودگردان را وادار مي کند  بازداشت سياسي  فعالان فلسطيني از جمله اعضاي  حماس را در کرانه باختري رود اردن با شدت ادامه دهد . موسي در ادامه پيشنهاد کرد کميته ويژه امنيت سياسي و اقتصادي عربي با هدف حمايت ازموضع فلسطين در پرونده آشتي ملي و مقابله با مواضع و سياست هاي مداخله جويانه اسرائيل
و آمريکا تشکيل شود .

وي با اشاره به تاکيد جنبش حماس بر ادامه تلاشها براي تحقق کامل آشتي ملي و حل اختلافهاي داخلي تاکيد کرد شرايط فعلي براي پيشبرد آشتي ملي مثبت  است.موسي افزود شرايط تاحد زيادي تغيير کرده است و مصر آماده است تا نقش فعال و مثبتي در مسئله آشتي ملي بازي کند . وي در ادامه تاکيد کرد تحقق آشتي ملي به پايبندي همه طرفهاي فلسطيني به برنامه هاي ملي ، توقف کامل همکاري امنيتي تشکيلات خودگردان با اسرائيل و پرهيز از هر گونه تصميم گيري يکجانبه مقامات فلسطين بستگي دارد .
برچسب ها: عباس ، صهیونیستی ، آشتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار