رئيس سابق دستگاه اطلاعات داخلي رژيم صهيونيستي که قرار است در انتخابات بيست و دوم ژانويه اين رژيم شرکت کند روز سه شنبه گفت اسرائيل به علت نااميدي در برقراري صلح با فلسطينيان ممکن است با يک قيام فلسطيني جديد روبرو شود .

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري رويترز ، يعقوب پري در مصاحبه با رويترز افزود دولت آينده اسرائيل بايد مذاکرات با فلسطينيان را در اولويت سياست خارجي خود قرار دهد . 
وي با انتقاد از ديگر سران اسرائيل به علت کم اهميت دانستن اين مسئله تصريح کرد اسرائيل بايد هرگونه اقدام لازم را براي ازسرگيري مذاکرات با فلسطينيان و دستيابي به مصالحه انجام دهد . 
گفته مي شود ارتش اسرائيل طي چند هفته اخير با خشونت هاي روزافزون در کرانه باختري رود اردن روبرو بوده و همين مسئله باعث شده است تا هشدارهايي درمورد آغاز يک انتفاضه جديد پس از سالها آرامش نسبي مطرح شود. 
پري تصريح کرد : « آيا ما در آستانه انتفاضه سوم قرار داريم ؟ اين يک احتمال واقعي است و علت آن نااميدي در برقراري صلح با فلسطينيان به علت سياست شهرک سازي دولت اسرائيل است . »
فلسطينيان فعاليت هاي شهرک سازي اسرائيل را مهمترين عامل برسر دستيابي به راه حلي دائم براي مناقشه اسرائيل و فلسطين و تشکيل يک کشور فلسطيني واقعي به پايتختي بيت المقدس مي دانند . 
اکثر کشورها شهرک سازي اسرائيل را اقدامي غيرقانوني مي دانند و قدرت هاي غربي نيز از تصميم اخير دولت بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل براي ساخت هزاران واحد مسکوني جديد در کرانه باختري رود اردن و شرق بيت المقدس به شدت عصباني شدند . 
فلسطينيان به ويژه محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين بارها تاکيد کرده اند تا زمانيکه اسرائيل فعاليت هاي شهرک سازي خود را متوقف نکند به ميز مذاکرات بازنخواهند گشت .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار