رئيس سازمان انرژي اتمي کشور گفت: در حال حاضر به توليد 5 راديو دارو دست زده‌ايم که در حال پيگيري مجوز از وزارت بهداشت و طي مراحل قانوني خود است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، فريدون عباسي رئيس سازمان انرژي اتمي در حاشيه مراسم نکوداشت شهداي جهاد علمي که صبح امروز در وزارت علوم برگزار شد در جمع خبرنگاران با اشاره به توسعه علم و دانش گفت: براي توسعه علم و دانش در حوزه فناورِي‌هاي هسته‌اي در کشور، مسئله حائز اهميت، اين است که ما بتوانيم نيروگاهي را به صورت بومي تجهيز کنيم چرا که دانشمندان غربي در پي بالا بردن سايت علمي خود در اين زمينه و پيشرفت در اين حوزه هستند.

وي با اشاره به رونمايي از 5 راديو دارو گفت: در حال حاضر به توليد 5 راديو دارو دست زده‌ايم که در حال پيگيري مجوز از وزارت بهداشت و طي مراحل قانوني خود است.

عباسي ادامه داد: به‌حمدالله سوخت راکتور به حد کافي موجود است و در اين زمينه با مشکلي روبه رو نيستيم و از راديو داروهايي که توليد کرده‌ايم پزشکان در عرصه‌هاي مختلف براي بيماري‌هاي مختلف استفاده خواهند کرد.

وي در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر تهديدها و تحريم‌هاي انجام گرفته از سوي آمريکا خاطر نشان کرد: آمريکا به دليل سياست‌هاي استکباري خود ما را دچار تحريم‌ها کرده است، اما بايد بداند که ما از حقوق مسلم هسته‌اي خود کوتاه نخواهيم آمد و به فعاليت‌هاي صلح‌آميز خود در اين راستا ادامه خواهيم داد.

رئيس سازمان انرژي اتمي در تبيين برنامه‌هاي صورت گرفته براي حفاظت از  جان دانشمندان هسته‌اي گفت: اکنون توصيه ما آن است که دانشمندان و نخبگان کشور، خود امنيت خود را حفظ کنند، اما نيروهاي امنيتي ما در سپاه و وزارت اطلاعات نيز حفاظت‌هاي خوبي را انجام داده‌اند.

وي ادامه داد: بايد بدانيم برنامه‌اي که دشمنان براي ترور دانشمندان هسته‌اي در نظر گرفته بودند بسيار پيچيده‌تر و گسترده‌تر از اين بود و در برنامه آنان ترور دانشمندان مرتبط با رشته‌هاي غيرهسته‌اي نيز در نظر گرفته شده بود، اما بايد بگويم که هر چند در ظاهر 5 نفر را از دست داده‌ايم اما دستاوردهاي عمده‌اي را به دست آورده‌ايم.

عباسي با اشاره به پيشرفت ايران در بازه زماني 33 ساله پس از انقلاب اظهار داشت: دستگاه‌هاي امنيتي تمام تلاش خود را خواهند کرد تا بتوانند امنيت دانشمندان هسته‌اي را حفظ کرده و شاهد چنين وقايعي نباشيم.

رئيس سازمان انرژي اتمي در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبني بر طرح مدون سازمان انرژي اتمي براي جذب دانشجويان و متخصصان در زمينه هسته‌اي گفت: من به دانشجويان توصيه مي‌کنم که در هر رشته‌اي که تحصيل مي‌کنند همان رشته را در سطح عاليه ادامه داده و عميق مطالعه کنند، چرا که پيشرفت فناوري هسته‌اي با پيشرفت علوم پايه در کشور تامين مي‌شود و ما علاوه بر پيشرفت در علوم هسته‌اي به توسعه سطح علمي دانشمندانمان در زمينه‌هاي ديگر نيز نيازمنديم.

وي با اشاره به اين امر که رشته‌هاي اقتصاد، انرژي و مديريت منابع انرژي ايران از جمله رشته‌هايي هستند که ايران به آن‌ها نياز دارد تصريح کرد: اميدواريم دانشجويان در همه رشته‌ها خود را تجهيز کرده و متبهر شوند و ايران را به قله‌هاي پيشرفت برسانند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: عباسی ، دانشگاه ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار