رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در سایت پارچین هیچ گونه فعالیت هسته ای انجام نشده است و تصمیم گیری درمورد هرگونه بازدید اتباع خارجی از این سایت ارتباطی با این سازمان ندارد.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران،‌ فريدون عباسي در پایان جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درمورد امکان بازدید بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از سایت پارچین اظهارداشت: بررسی تقاضای بازدید اتباع خارجی از پارچین مربوط به تصمیم گیری مسئولان نظامی کشور است.

رئیس سازمان انرژی اتمی یادآور شد: تمام سایت های هسته ای ایران دو ساعت قبل از اعلام آژانس آماده بازرسی بازرسان آژانس هستند و هر روز این اتفاق می افتد.

عباسی تصریح کرد: بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی هر زمان بخواهند می توانند از سایت های هسته ای ایران بازدید کنند.

وی همچنین گفت: ولی دلیلی ندارد که آژانس تقاضای بازدید از هر نقطه جغرافیایی کشور ایران را مطرح کند، ما نیز به آن ها نشان دهیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: ما فقط مکان هایی را که سازمان انرژی اتمی اعلام کرده و تحت نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی است به آنها نشان خواهیم داد مگر آن که مسوولان مربوطه تصمیم دیگری اتخاذ کنند.

گفت وگو ها با آژانس ادامه می یابد

عباسی همچنین با اشاره به دو جلسه گفت وگوهای هیئت آژانس با مسئولان ایرانی در جریان سفر آنها به ایران گفت: کارهای کارشناسی خوب و به موقعی در جریان این دو سفر انجام شد و این جلسات و گفت وگو ها رو به پیشرفت است و در آینده نیز ادامه خواهد یافت.

وی افزود: ما هیچ مشکلی نداریم که برنامه های صلح آمیز هسته ای ایران را بیشتر به مسوولان آژانس بین المللی انرژی اتمی توضیح دهیم.

رئیس سازمان آژانس اتمی همچنین در واکنش به رسانه های غربی که مدعی شده اند که در گزارش اخیر آژانس مطرح شده است که فعالیت های هسته ای ایران به سمت نظامی شدن پیش می رود، گفت: این صرفا تبلیغات رسانه ای غرب است و چنین موضوعی در گزاش آژانس مطرح نشده است.

وی با بیان این که نتیجه مذاکرات هیئت کارشناسان آژانس با طرف ایرانی مثبت بوده است، تاکید کرد: ما در مذاکرات باید حتما حقوق و منافع ملی خود را حفظ کنیم. دلیلی ندارد که هیئت مذاکره کننده آژانس مطالبی را مطرح کند و ما هم همان مواردی را که آنها می خواهند در هر زمانی که مورد نظر آن ها است پاسخ دهیم.

/ع2

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار