رئيس سازمان انرژي اتمي گفت: با افتخار به همگان اعلام مي کنم پژوهشگران و متخصصان و صعنتگران کشور به رغم تحريم ها و تهديدها به دستاوردهاي جديد تحقيقاتي دست يافته اند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، فريدون عباسي در مراسم افتتاح چند دستاور جديد هسته اي با تبريک سي و سومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي و گراميداشت ياد شهيدان صنعت هسته اي کشور افزود: رئيس جمهور در جمع حماسه سازان يوم الله 22 بهمن ، خبر دستيابي تلاشگران صنعت هسته اي کشور به دستاورد هاي مهمي را اعلام کرد و امروز با حضور خود و در ادامه حمايت هاي بي دريغ ، مجوز بهره برداري از سه دستاورد را صادر کرد.
وي گفت: با افتخار به همگان اعلام مي کنم پژوهشگران و متخصصان و صعنتگران کشور به رغم تحريم ها و تهديدها در ساخت مجتمع هاي سوخت راکتور تحقيقاتي تهران ، افزايش تعداد ماشين هاي سانتريفوژ و طراحي ، توليد و راه اندازي نسل جديد ماشين سانتريفوژ به موفقيت دست يافتند.

رئيس سازمان انرژي اتمي گفت: توان تحويلي نيروگاه هسته اي بوشهر به شبکه برق کشور به حدود 700 مگاوات و انرژي الکتريکي تحويلي روزانه به شبکه برق کشور به حدود 16 هزار مگاوات ساعت رسيده که بالاترين سطح توليد يک واحد نيروگاهي در تاريخ صنعت برق کشوراست.

/ع2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار