رئيس سازمان انر‍‍ژي اتمي کشور گفت: اعمال خرابكارانه دشمن عليه دانشمندان هسته اي كشورمان هرگز توسعه علمي و فن آوري را متوقف نكرده است.

فريدون عباسي رئيس سازمان انرژي اتمي در گفتگو با خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، در تحليل نحوه ترور نافرجام خود از سوي نيروهاي تروريست اظهار داشت: روزي که سوء قصد عليه من انجام شد، از نوبنياد به سمت دانشگاه در حال حرکت بودم و براي اين امر مسير شلوغ را انتخاب کردم، مسيري که حرکت اتومبيل ها کند باشد. پس از طي مسير بزرگراه مدرس شمالي تا نزديک پمپ بنزين ولنجک در خيابان يمن حرکتم را سرعت بخشيدم، چون مي خواستم به موقع به دانشگاه برسم.

عباسي با بيان اينکه ساعت حدود 8 صبح با دکتر شهرياري قرار ملاقات داشتم، ادامه داد: با محاسباتي كه بعدا درباره آن روز انجام دادم، متوجه شدم که حدود ساعت 07:42 صبح بمب را به اتومبيلم چسباندند، درپي اين امر صدايي را شنيدم و موتور سواري را ديدم که به سرعت از کنار من رد شد و حتي وقتي از آينه او را نگاه مي کردم برايم دست تکان داد.

وي با تاکيد بر اينکه بمبي که به اتومبيلم چسباندند دستي نبود بلکه يک بمب حرفه اي و صنعتي بود،‌ افزود: وقتي متوجه بمب شدم از همسرم که همراه من بودم خواستم که به سرعت از اتومبيل پيدا شود، خودم نيز توقف کردم تا سريع اتومبيل را ترک کنم وقتي به عقب ماشين رفتم ديدم که همسرم هنوز پياده نشده است به همين خاطر برگشتم و او را بيرون کشيدم. درحال دور شدن از اتومبيل بوديم که بمب منفجر شد و 17 ترکش به همسرم و دو ترکش به دست و صورت من اصابت کرد.

رئيس سازمان انرژي اتمي ايران با ارزيابي از عملکرد مطلوب اطلاعات تصريح کرد: به عنوان يک فرد ايراني و يک شخص مسئول در کشور از زحمات وزارت اطلاعات تشکر کنم. به خاطر مسئوليتم از تلاش هاي اين عزيزان آگاهم و مي دانم که چه زحماتي براي تأمين امنيت کشور انجام مي دهند.

وي با بيان اينکه از اين طريق توانستيم از ترور هاي بيشتر جلوگيري کنيم، خاطرنشان کرد: اين اعمال خرابکارانه با کمک هاي گسترده اي از سراسر دنيا انجام مي شود ولي در نهايت ما برنده هستيم، چون توانسته ايم جلوي تلفات بيشتر را بگيريم و نقشه هاي آنها را تا حد خوبي خنثي کنيم.

اين مقام مسئول طراحي دشمن را پيچيده ارزيابي کرد و اظهار داشت: دستگاه امنيتي با يک شبکه گسترده توانسته عوامل اين ترورها را شناسايي و دستگير کند که دستاورد بزرگي محسوب مي شود.

عباسي اضافه کرد: هر وقت که دشمن نتوانسته از کودتاهاي رسانه اي و داخلي بهره ببرد دست به دامان اقدامات تروريستي شد تا بتواند اينگونه به اهدافش دست يابد.

وي با بيان اينکه دشمن به دنبال ايجاد رعب و وحشت درجامعه علمي است، بيان کرد: بعد از بيانات مقام معظم رهبري که بحث جهاد علمي و پس از آن نهضت نرم افزاري را مطرح کردند، ترور دانشمندان کشور در دستور کار دشمنان کشور قرار گرفت تا از اين طريق رعب و وحشت در بين متخصصان ايجاد شود.

رئيس سازمان انرژي اتمي گفت:آنهايي که در ماه هاي اخير شهيد شدند تمام تحصيلاتشان را در کشور انجام داده اند و درجه استاد تمامي آنها متکي به فرصت مطالعاتي در خارج از کشور و يا همکاري با اساتيد خارجي نبوده است بلکه به واسطه تلاش خودشان به اين درجات علمي نايل شده اند.

عباسي با بيان اينکه پيشرفت علمي براي دشمنان گران تمام شده بود، تصريح کرد: دشمنان مي خواهند با مرعوب کردن جامعه علمي، در مقابل توانمندي و خودکفايي کشور بايستند و تصميم گرفتند از طرق مختلف مانع پيشرفت متخصصان داخلي شوند.

وي افزود: دشمنان در هر مقطعي سياست خاصي را عليه ايران درپيش گرفتند، زماني با جنگ اقتصادي، مدتي با جنگ نظامي و اکنون با اعمال تروريستي مي خواهد با تمام توان خود در مقابل پيشرفت ايران ايستادگي کنند.

وي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري گفت: دشمن مردم را هدف خود قرار داده است چون مردم نظام و انقلاب را نگه داشته اند و به آن استمرار بخشيده اند به همين جهت دشمن با ورود در ابعاد مختلف در تحريم هاي علمي و يا ترور متخصصان به دنبال جلوگيري از پيشرفت در عرصه هاي استراتژيک در کشور است.

عباسي با بيان اينکه اکنون ظرفيت پذيرش متخصصان علاقمند در کشور وجود ندارد، تصريح کرد: اکنون علي رغم اين تحريم ها و ترورها ظرفيت لازم براي پذيرش متخصصان علاقمند وجود ندارد و بايد تمام توان را بکار گيريم تا ظرفيت هاي لازم ايجاد شود، دشمنان بدانند که حذف چند نفر نمي تواند منجر به توقف يک پديده و يا دستاورد علمي در کشور شود.

برچسب ها: عباسی ، انرژی ، اتمی ، ترور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار