ابوظبي درخواست قاهره را براي آزادي اتباع مصري بازداشت شده در امارات رد و اعلام کرد: سرنوشت آنان را دستگاه قضايي مشخص خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پايگاه خبري البشير؛ منابع مطبوعاتي در امارات نوشتند: ابوظبي درخواست قاهره را رد کرد زيرا آزادي سياسي افراد بازداشت شده ممکن نيست و ادامه بازداشت يا آزادي آنان فقط بر اساس تصميم قضايي ممکن است.

روزنامه الخليج چاپ شارجه در اين باره  نوشت:‌ بر اساس سنت و روال طبيعي در امارات امکان آزادي اين متهمان از طرف محافل سياسي وجود  ندارد، اين افراد با اتهامات خطرناکي چون اقدام عليه امنيت ملي امارات مواجهند به همين منظور براي تحقيق در اختيار دادگاه امنيتي کشور قرار گرفتند.

روزنامه الامارات اليوم نيز اين خبر را تاييد کرد و نوشت:‌ اعضاي هيئت عالي رتبه مصري که براي تعيين سرنوشت افراد بازداشت شده پس از ورود به امارات با حاکم دبي ديدار و گفتگو کردند خواستار آزادي اين افراد شدند و حتي از مسئولان اماراتي درباره متهم شدن اين افراد به آموزش شيوه‌هاي براندازي به شهروندان اماراتي توضيح خواستند.

الامارات اليوم نوشت:‌ با آنکه در امارات 350 تبعه مصري دستگير و بازداشت شده‌اند هيئت مصري تنها پيگير سرنوشت يازده نفري بود که روز سه شنبه خبر بازداشت انها منتشر شده است در نتيجه اين اقدام آنها سبب شگفتي مسئولان اماراتي شده است.

روزنامه گلف نيوز امارات نيز افراد بازداشت شده را به تلاش براي جمع آوري اطلاعات نظامي متهم کرده و آورده است: "اعضاي اين مجموعه با برخي از اتباع اماراتي که براي به خطر انداختن امنيت ملي تلاش داشته‌اند در ارتباط بودند".
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار