شهروندان عراقي بر مخالفت با دخالت طرفهاي خارجي در بحران سوريه تاکيد دارند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلويزيوني الاخباريه سوريه، مردم عراق حمايت هاي دولت ترکيه از تروريست ها در منطقه به ويژه سوريه را محکوم مي کنند. 

يک جوان عراقي گفت: ما دخالتهاي ترکيه را در امور سوريه رد مي کنيم. زيرا سوريه از حاکميت کامل برخوردار است.
 
يک جوان ديگر افزود: ما دخالتهاي ترکيه در امور سوريه را نمي پذيريم زيرا زماني که عراق گرفتار بحران بود، سوريه ميزباني آوارگان عراقي را پذيرفت. مردم سوريه برادران ما هستند.
 
يک شهروند عراقي خاطر نشان کرد: ما دخالت هاي ترکيه و کشورهاي عربي حاشيه خليج فارس در امور داخلي سوريه را محکوم مي کنيم. ما و مردم سوريه ملت واحد هستيم.
 
ديگر شهروند عراقي گفت: آنچه امروز در سوريه رخ مي دهد، عمليات باندهاي جنايتکار است که از حمايت بعضي کشورها از جمله قطر، عربستان و ترکيه برخوردار هستند. شرايط کنوني سوريه مانند شرايطي است که ما در عراق تجربه کرديم. ما پيش از اين شاهد آن بوديم که چگونه تلاش کردند عراق را از داخل تجزيه کنند، اما شکست خوردند.
 
عباس البياتي نماينده مجلس عراق هم گفت: تشديد کشمکش هاي طايفه اي در منطقه به نفع منطقه نيست. طوايف، اديان و مذاهب مختلفي در همه کشورهاي منطقه وجود دارد. هر کشوري که تلاش کند با آتش اختلاف طايفه اي در منطقه بازي کند، بدون شک اين آتش دامن گير خود آن کشور هم خواهد شد.
برچسب ها: عراق ، سوریه ، دخالت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار