"محمود الزهار" از رهبران برجسته جنبش حماس و عضو دفتر سیاسی آن اظهار داشت که که عباس به تنهایی صلاحیت انحلال تشکیلات خودگردان را ندارد؛ چرا که وی تنها کسی نیست که در این مورد تصمیم گیری می کند و همه فلسطینیان در این مورد حق تصمیم گیری دارند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از فلسطین الیوم، وی تهدید عباس به انحلال تشکیلات خودگردان فلسطین و واگذاری کلیدهای کرانه باختری به رژیم اسرائیل را تلاش برای بازگشت به میز مذاکره با این رژیم به شمار آورد.

این رهبر حماس افزود: عباس نباید بدون هیچگونه بررسی و مطالعه عمیق قضایا، از این شاخه به آن شاخه بپرد، اصلا وی دارای چنین اختیاراتی نیست.

عضو دفتر سیاسی حماس خاطر نشان کرد: همه ملت فلسطین در تشکیلات خودگردان دخیل هستند البته نباید از نظر دور داشت که این به منزله تعهد و پایبندی به این تشکیلات نیست؛ ولی هر گونه تصمیم در این مورد باید با مشورت صورت گیرد.

الزهار این گونه اقدامات عباس را به عنوان وسیله ای برای کشاندن رژیم صهیونیستی به میز مذاکرات ارزیابی کرد و افزود: عباس پیش از این می گفت: پیش از توقف شهرک سازی تحت هیچ شرایطی پای میز مذاکره نخواهم نشست؛ ولی بعد از اینکه صهیونیست ها بی توجه به این اظهارات به شهرک سازی ادامه دادند، گفت که با ساده ترین شروط حاضر به مذاکراه می باشد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار