شبكه آمريكايي سي ان ان با اذعان به بي توجهي غرب به انقلاب مردم بحرين گفت: غرب به انقلاب مردم بحرين توجه ندارد و از کنار آن با چراغ خاموش مي‌گذرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سي ان ان، کريستين امانپور تهيه کننده ارشد برنامه‌هاي سي ان ان گفت: ما در برنامه‌هاي خود تمرکز زيادي بر مبارزه براي رسيدن به دموکراسي داشته‌ايم که در کشورهاي عربي سراسر جهان در جريان است. اما يکي از اين مبارزه‌ها که در پادشاهي بحرين است تا حدود زيادي از نظرها دور بوده است.

وقتي تظاهرات گسترده براي رسيدن به دموکراسي و اصلاحات حدود دو سال پيش در بحرين آغاز شد، حکومت بحرين اين تظاهرات را سرکوب کرد و اين کار را با کمک نيروهايي از عربستان سعودي و کشورهاي همسايه در حوزه خليج فارس انجام داد. درگيري‌ها و تظاهرات مستمر در بحرين به صورت روزمره ادامه دارد. اما اين تظاهرات و درگيري‌ها، عمدتا در خارج از شهر منامه(پايتخت بحرين) است.

خاندان آل خليفه حاکم بر بحرين هنوز اصلاحات واقعي را در اين کشور شروع نکرده است. اين درحالي است که حکومت بحرين وعده‌هاي زيادي در اين خصوص مطرح کرده است. چند روز پيش، يک کنفرانس بين المللي درباره امنيت در بحرين برگزار شد و حکومت بحرين در اين کنفرانس، وعده‌هاي بيشتري از اين دست مطرح کرد. اين درحالي است که دادگاه‌هاي بحرين يکي از برجسته‌ترين فعالان حقوق بشر بحرين را در زندان نگاه داشته است. البته دوره محکوميت او از سه سال زندان به يک سال کاهش يافته و يکي از اتهامات او نيز حذف شده است. وي الخواجه نام دارد.

بسياري از سران مخالفان در بحرين، شهروندي خود را از دست داده‌اند. حتي پزشکان و پرستاراني که به زخمي‌هاي ناشي از خشونت‌هاي حکومت بحرين رسيدگي مي‌کنند محکوم شده‌اند که جرائمي عليه حکومت مرتکب شده‌اند و به دوره‌هاي طولاني مدت زندان محکوم شده‌اند.

اين فعالان بحريني، آمريکا را متهم مي‌کنند که درباره تحولات اين کشور، در حاشيه ايستاده است و کاري انجام نمي‌دهد. بحرين يکي از کشورهاي عربي حوزه خليج فارس است که به صورت مستقيم در مقابل ايران قرار دارد. پايگاه ناوگان پنجم نيروي دريايي آمريکا نيز در بحرين است که يک سرمايه بسيار مهم در منطقه‌اي بسيار حساس است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار